کد خبر: ۱۱۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
ضمن تاکید بر روابط قوی با همسایگان

حکیم: دولت مشارکت ملی بدون همه گروه‌ها امکان‌پذیر نیست

طرح گفتمان سیاسی پیشنهاد مجلس اعلا بود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تاکید بر روابط قوی با همسایگان روند سیاسی کشورش را در مراحل نخست خود دانست. 

به گزارش پایگاه الاخبار، "عمارحکیم" تاکید کرد: تصمیم مجلس مبنی‌بر عدم مشارکت در دولتی که فهرست العراقیه یا هر گروه دیگری در آن حاضر نباشد به قوت خود باقی است زیرا دولت مشارکت ملی بدون همه گروه‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به طرح گفتمان سیاسی ارائه شده از سوی" مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: من از بارزانی خواستم که اقدام به برگزاری نشست‌هایی از این قبیل کند به هرحال طرح گفتمان سیاسی سرآغاز تشکیل دولت شد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: مرحله آتی نیازمند به افزایش نقش نظارتی و قانونگذاری پارلمان است، زیرا مجلس در حال حاضر به گورستان قوانین مبدل شده که نیاز به فعال کردن جنبه اجرایی برای تاثیرگذاری بر عرصه زندگی مردم دارد.

وی با اشاره به خروج فهرست العراقیه در روز افتتاح مجلس گفت: گمان نمی‌کنم موضوع فشار بر گروه‌های سیاسی دیگر مطرح باشد اما به هرحال باید تضمین‌هایی برای تقویت مشارکت میان همه گروه‌ها و مشارکت ملی وجود داشته باشد.

حکیم درباره پست‌هایی که این تشکل به‌دست می‌آورد: از ابتدا تمام تلاش ما مسایل ملی بوده است و موضوع تقسیم پستها و وزارتخانه‌ها درمرحله بعدی قرار می‌گیرد پس از اینکه طرح‌های ملی در دولت مشارکت ملی فراهم شد آنگاه گام نخست برداشته شده است.

وی درباره رابطه با کشورهای همسایه بیان داشت: ما مایل به برقراری روابط حسنه با همه همسایگان هستیم و خواهان داشتن روابط متوازن با عربستان سعودی که دارای رابطه‌ای قومی و ریشه‌ای با عراق دارد و نیز با ایران و دیگر کشورها بر اساس حسن همجواری هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین