کد خبر: ۱۱۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰

احتمال بازنگری در پذیرش دانشجوی پولی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با تذکر نماینده ارومیه در مجلس، رییس قوه مقننه تلویحا از بازنگری مصوبه مجلس در مورد پذیرش بدون کنکور دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی عصر شنبه مجلس، در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار من منطبق بر اصل دوم قانون اساسی است؛ متاسفانه در جلسات گذشته مجلس مصوبه‌ای در لایحه برنامه تصویب شده است كه زمینه انتخاب دانشجویان پولی بدون كنكور را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان كرد: این موضوع تبعیض آشكار نسبت به دانشجویان و استعدادها به شمار می‌آید. عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است اگر اخطار وارد است، نسبت به آن رای‌گیری شود؛ چرا كه این مصوبه مشكلات زیادی را در نظام آموزشی ما رقم خواهد زد.

علی لاریجانی، ريیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به وی گفت: این مصوبه چون قبلا در مجلس تصویب شده بود، راه‌حلی برای تغییر آن نداشتیم. اما می‌توانیم عبارات را طوری تنظیم كنیم كه چالش ایجاد نشود.

ريیس قوه مقننه یادآور شد: با آقایان باهنر و عبدالهی ريیس و نایب ريیس كمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه صحبت كردیم و آنها گفتند که منظورشان از عبارات آن مصوبه، این نبوده است كه شخصی بدون ضابطه وارد دانشگاه دولتی شود.

وی خاطرنشان كرد:‌ لازم است كمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه این مصوبه را مجددا مورد بررسی قرار دهد؛ چرا كه مقصود این نبوده كه بدون ضابطه این اقدام صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین