کد خبر: ۱۱۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۰

دریافت مالیات از معاملات مکرر مسکن منتفی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای عالی مسکن اعلام کرد: با توجه به کمرنگ شدن نقش سوداگران در بازار مسکن، دریافت مالیات از معاملات مکرر مسکن عملا منتفی شده است.

محمود اعلایی گفت: هم اکنون تمامی معاملات مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات قابل رصد است و به صورت دقیق مشخص می‌شود که هر فرد، چند بار در طول سال خرید و فروش ملک انجام داده یا یک ملک، چند بار در سال خرید و فروش شده است.

عضو شورای عالی مسکن افزود: کنترل بازار سبب شد تا افرادی که در سال، بیش از سه بار معامله ملکی داشتند و به نوعی دلالی و سوداگری را به عنوان شغل انتخاب کرده بودند، از بازار مسکن خارج شوند و این بازار کاملا در کنترل درآید، بنابراین در عمل موضوع دریافت مالیات از املاکی که بیش از سه بار در سال معامله می شدند، منتفی شده است.
وی تصریح کرد: موردی پیش نیامده است که به دلیل معاملات مکرر و سوداگری در بازار مسکن، مشمول دریافت مالیات شود و این طرح عملا منتفی شده است؛ اما این امکان در سامانه املاک و مستغلات وجود دارد تا چنین افرادی رهگیری شوند.

به گفته اعلایی، راه اندازی سامانه املاک و مستغلات سبب شد تا واسطه‌گری حذف شود و عملا صورت مسأله دریافت مالیات از املاکی که بیش از سه بار معامله می شوند، تغییر کند.

عضو شورای عالی مسکن اظهارداشت: البته ممکن است برخی افراد در قالب تعاونی‌های مسکن، بیش از 3 بار ثبت معامله در سامانه داشته باشند، چراکه برای یک تعاونی، یک فرد به تنهایی برای چندین واحد کد رهگیری دریافت کرده باشد، این موضوع مانعی ندارد و سوداگری به شمار نمی‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین