کد خبر: ۱۱۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹

متکی: صادرات اسلحه به نیجریه کار یک شرکت خصوصی ایرانی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه گفت که سوء‌تفاهم بین ایران و نیجریه رفع شده و سلاح‌های ارسال شده به این کشور از سوی یک «شرکت خصوصی» بوده است. 

به گزارش خبرگزاری‌ها منوچهر متکی در نشست مطبوعاتی با زلمی رسول، همتای افغان خود در تهران با تایید ارسال سلاح از مبدا ایران، گفت: «یک شرکت خصوصی اقدام به کار تجاری در فروش سلاح های معمولی و متعارف دفاعی به یکی از کشورهای غرب آفریقا کرده بود.» 

وی افزود: «مسیر انتقال این محموله از طریق نیجریه بود که با توجه به شرایط ویژه‌ای که در نیجریه وجود داشت، تهدیداتی برای مقام‌های ذیربط این کشور ایجاد شده بود.» 

مقام‌های نیجریه روز ۲۶ اکتبر اعلام کردند که یک کشتی حامل سلاح‌های ارسالی جمهوری اسلامی ایران را در بندر لاگوس، پایتخت این کشور، ضبط کرده‌اند.
 
این محموله که در ۱۳ کانتینر جاسازی شده بود شامل گلوله‌های توپ، خمپاره و سایر سلاح‌ها بود و برچسب مواد ساختمانی روی جعبه‌های آن خورده بود. 

یک شرکت بین‌المللی حمل‌و نقل که مقر آن در فرانسه است گفته است که کشتی یاد شده در بندرعباس بارگیری شده بود. 

متکی روز دوشنبه با اشاره به سفر خود به نیجریه گفت که «القائات اخیر را برخی از دشمنان روابط ایران و نیجریه صورت داده بودند که شاید این محموله در ارتباط با نیجریه است که البته خوشبختانه برای مسئولان و مقام‌های نیجریه تقریبا مشخص شده که ارتباطی با نیجریه نداشته است.» 

برخی گزارش‌ها حاکی است که مقصد اصلی محموله ارسالی اسلحه از سوی ایران، کشور گامبیا در غرب آفریقا بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
1
ما که نفهمیدم ایشان چه می گوید.مگر شرکت خصوصی در زمینه سلاح در کشور داریم؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین