کد خبر: ۱۱۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷
ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

عرفه روز رویارویی مسلمانان جهان با نظام سلطه است

مقاومت لبنان و غزه ناشي از شناخت حقايق دين است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس مجلس گفت: امروز مسلمانان جهان در جوار خانه دوست و در صحرای عرفات و منا با حقایق عزت بخش جهان اسلام انس گرفته و دست در دست یکدیگر جریان قدرتمندی را برای رویارویی با نظام سلطه و استکبار جهانی و مزدوران آنان سامان داده و مدیریت می‌کنند. 

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در آغاز جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی که از ساعت 6:20 صبح آغاز شد، طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن عید قربان به مسلمانان جهان و ایران، گفت: روز استثنایی عرفه و روز حضور مردم خداجو، حق طلب در جوار بیت عتیق، روز میعاد و پیوند ناگسستنی مسلمانان جهان با ذات اقدس احدیت و اولیای و آموزه‌های دینی بر ملت بزرگوار ایران و عموم مسلمین گرامی باد.

ابوترابی فرد یادآور شد: یکی از احکام و آموزه‌های استثنایی قرآن کریم که رمز عزت و اعتلا و عظمت امت اسلام است و اگر به حقایق او راه یابد و معارف بلند او را با جان و روح خویش عجین بنماید، مراسم حیات بخش عمره تمتع و حج تمتع است.

وی ادامه داد: به تعبیر آن اسلام شناس غربی وای به حال غیرمسلمانان اگر مسلمانان حج را بفهمند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اشاره کرد و گفت: پیام حیات بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخنان راه‌گشای بنیانگذار عظیم الشان انقلاب در طول سه دهه از عمر انقلاب اسلامی، راه را برای شناخت حقیقت حج و بازگشت به واقعیت این آموزه استثنایی هموار ساخته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مسلمانان جهان در جوار خانه دوست و در صحرای عرفات و منا با حقایق عزت بخش جهان اسلام انس گرفته و دست در دست یکدیگر جریان قدرتمندی را برای رویارویی با نظام سلطه و استکبار جهانی و مزدوران آنان سامان داده و مدیریت می نمایند.

وی با بیان اینکه اگر بگوییم مقاومت لبنان از برکات بیداری امت اسلام و بازیافت حقیقت معنای حج است، سخن گزافی نیست، خاطرنشان ساخت: اگر بگوییم مقاومت غزه ثمره شناخت حقیقت اسلام و واقعیت های قرآن کریم است که در پرتو درخشش نور اسلام و قرآن در ام القرای جهان اسلام، ایران اسلامی معنا یافت، سخن گزافی نیست.

ابوترابی فرد ادامه داد: اگر بگوییم پیروزی ملت مسلمان عراق رویاروی صف آرایی استکبار جهانی، آمریکای جهانخوار و مزدوران آنها در منطقه و شکل گیری یک قدرت اسلامی برآمده از اراده ملی رویاروی لشکرهای به گل نشسته آمریکا، ثمره بازگشت به اسلام، بازگشت به حقایق دین و قرآن و آموزه های مکتب اهل بیت است که امام و خلف صالح او فریاد بلند او را در جهان امروز برآورده اند، سخن حقی است.

نایب‌رئیس مجلس در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدوارم با بزرگداشت آموزه‌های دینی با تحکیم پیوند استوار خویش با قرآن و معارف و احکام اسلام با تحکیم پیوند خویش با رهبری هوشمند امت اسلام، این راه را با عزت و اقتدار تداوم ببخشیم و قله های بلند پیروزی را فتح کنیم و شاهد عزت و عظمت مجدد امت اسلام در دنیای امروز باشیم، به لطف و یاری خدای سبحان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین