کد خبر: ۱۱۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸
قنبری، عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

حقوق زندانیان به‌خوبی رعایت نمی‌شود

با زندانیان و بازداشت‌شدگان مطابق قانون رفتار شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس از اظهار نگرانی شديد جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات از وضعیت جسمی این افراد در دیدار با اعضای این فراکسیون خبر داد و گفت: متاسفانه ابتدایی‌ترین حقوق زندانیان در ایران رعایت نمی‌شود. 

داریوش قنبری در گفت‌و گو با پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس از دیدار جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی با اعضای این فراکسیون خبر داد و گفت: روز گذشته جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات از طیف‌‌های مختلف روزنامه‌نگاران، دانشجویان، وكلا و فعالان سیاسی در ملاقاتی که با اعضای فراکسیون خط امام(ره) داشتند به بیان نگرانی‌های خود از وضعیت بازداشت‌شدگان‌شان پرداختند. 

نماینده اصلاح‌طلب ایلام، مهران، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های خانواده بازداشت‌شدگان نداشتن اجازه ملاقات با افراد بازداشت شده است، گفت: متاسفانه حقوق زندانیان به‌خوبی رعایت نمی‌شود و فشارهای روانی زیادی به شکل غیررسمی به زندانیان وارد می‌شود و حتی به بسیاری از زندانیان که مشکلات جسمی دارند اجازه مداوا داده نمی‌شود که این موارد موجب نگرانی است. 

عضو شورای مركزی فراکسیون خط امام(ره) با بیان اینکه خانواده بازداشت‌شدگان در این ملاقات خواستار تعیین تکلیف وضعیت بستگان خود شدند، گفت: با اینکه بیش از یکسال از انتخابات خرداد سال 88 می‌گذرد اما هنوز حکمی برای بسیاری از بازداشت‌شدگان صادر نشده است و درخواست خانواده‌های این زندانیان از فراکسیون خط امام این بود که وضعیت زندانیان را به اطلاع مراجع قانونی برسانند و پیگیر حل مسائل و مشکلات آنها باشند.
 
عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از زندانیان نمی‌دانند که جرم‌شان چیست، تصریح کرد: یکی از ابتدای‌ترین حقوق متهم آگاه بودن از جرمش است که متاسفانه در ایران رعایت نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این افراد حتی اگر مجرم باشند داری حقوق هستند چه برسد به اینکه تنها متهم بوده و هنوز هیچ جرمی علیه آنها صادر نشده است. 

قنبری در ادامه اظهار داشت: پس از شنیدن صحبت‌های خانواده زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات قرار شد تا فراکسیون مسایل و مشکلات ذکر شده را به اطلاع کمیسیون‌های مربوطه در مجلس و رئیس و هیأت‌رئیسه مجلس و همچنین قوه قضاییه برساند. 

وی در پایان یادآورشد: انتظار ما این است که با زندانیان و بازداشت‌شدگان مطابق قانون رفتار شود و هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند و اگر در دادگاه صالح جرمی مرتکب نشده‌اند زمینه آزادی آنها را فراهم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین