کد خبر: ۱۱۳۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس:

طلاق تقصیر ماهواره است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دلیل افزایش طلاق در کشور تاثیر مفاسدی است که توسط رسانه‌ها و شبکه‌های غربی ترویج می‌شود.

محمد رضا محسنی ثانی ادامه داد: عوامل مختلفی در ایجاد چنین پدیده‌های اجتماعی نقش دارند و با توجه به اینکه روز‌به‌روز این عوامل تشدید می‌شود نرخ طلاق روند رو به فزونی دارد.

وی تصریح کرد: برخی از این عوامل تقریبا بر می‌گردد به اینکه در معرض تهاجمات فرهنگی هستیم و سیل خروشان رسانه‌های غربی ما را تحت شعاع قرار داده اند و به دنبال این هستند فرهنگ قوی و باورهای دینی مردم را مخدوش کنند. در واقع امروزه طلاقها تحت تاثیر مفاسدی است که از سوی رسانه‌های غربی در جامعه ترویج می‌شود که قابل علاج هم نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بخش دیگری از این معضل نیز مربوط به مسائل اقتصادی است. اگر دولت مطابق آنچه که در برنامه چهارم دیده شده بود عمل می‌کرد بسیاری از این ناهنجاریها کاسته می‌شد. در این زمینه‌ها دولت نتوانسته‌اند به تعهدات خود در مقابل چهارم برنامه عمل کنند و از سوی دیگر بعد نظارتی مجلس نیز برای اجرای آنها قوی نبوده است.

وی با بیان اینکه باید بودجه‌های فرهنگی کشور متناسب با ضروتهای لازم هزینه شده و با کار کارشناسی دقیق برای این پدیده های ناخوشایند اجتماعی چاره اندیشی شود گفت: متاسفانه بودجه‌های فرهنگی کشور در قالب مسائل غیرضروری هزینه می‌شود و بایستی تجدید نظر جدی در قانون بودجه سال آینده انجام بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین