کد خبر: ۱۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵

چه کسی به سید حسن نصرالله خیانت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه لبنانی نوشت که دستگاه امنیت داخلی لبنان در سال 2006 اطلاعات محرمانه‌ای از حزب‌الله لبنان و رهبران آن را به دادگاه بین‌المللی حریری داده است. 

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تلاش برخی گروه‌های داخلی لبنان در ارائه اطلاعاتی محرمانه از حزب‌الله لبنان به دادگاه بین‌المللی حریری درباره رهبران ارشد حزب‌الله در زمان نخست‌وزیری "فواد سنیوره " خبر داد. 

بر اساس این گزارش هنوز موارد زیادی وجود دارد که در زمینه اطلاعاتی که نیروهای امنیت داخلی لبنان به دادگاه بین‌المللی ارائه کرده‌اند، افشا نشده است، بخشی از این موارد شامل یادداشت‌های مهمی در زمینه تعقیب و جمع‌آوری اطلاعات از برخی از رهبران مقاومت لبنان است. 

علاوه بر اینها نیروهای امنیت داخلی دولت لبنان اطلاعات و یادداشت‌های مهمی را از برخی افرادی که جزو شاخه‌های امنیتی و نظامی حزب‌الله بوده‌اند، به این دادگاه ارائه کرده‌اند، علاوه بر این‌ها این نیروها تلاش کرده‌اند تا اطلاعات دقیق و موثقی را از ترکیب و سازماندهی امنیتی و نظامی نیروهای مقاومت لبنان به دست آورند و گزارش مفصلی را نیز درباره پرونده ارتباطات تلفنی در میان اعضای این حزب تهیه کرده و در زمان ریاست قاضی "سرگ برامیرتس " به دادگاه بین‌المللی حریری آن را به این دادگاه تقدیم کرده‌اند. 

این اطلاعات در شرایطی به این دادگاه ارائه شده است که جاسوسی دست‌کم تعدادی از اعضای دادگاه حریری برای رژیم صهیونیستی مسجل شده و از سوی دیگر این اطلاعات با رسیدن به سازمان ملل، از پیچ و خم محافل آن خارج شده و به راحتی در اختیار سازمان‌ها و کشورهای مخالف حزب‌الله لبنان قرار می‌گیرد. 

الاخبار در ادامه گزارش خود می‌نویسد که این اطلاعات در گزارشی 28 صفحه‌ای شامل 5502 کلمه و در هفت بند و به صورت خیلی محرمانه در تاریخ 30 ژوئن سال 2006 به دادگاه بین‌المللی ارائه شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین