کد خبر: ۱۱۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
گزارشی از حواشی دیدار علما با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام سفر به قم

چه کسانی در دیدار علمای قم با آیت‌الله خامنه‌ای حضور داشتند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر سر سفره‌ شام، از خدمات بیت آیت‌الله العظمی گلپایگانی به حوزه و شهر قم صحبت کردند و ضمناً سن دقیق آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را هم پرسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اول از همه اینکه نوشتنِ روایت دیدار علما حرکت بر لبه تیغ است. روایت‌نویسی بدون مزاح و ایراد و نکته‌سنجی که روایت نمی‌شود. آن وقت یک طلبه جوان می‌خواهد از دیدار علما با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بنویسد! خودتان را بگذارید جای من...

اگر دیدارهای دیپلماتیک قوانین و تشریفات خاص دارد، دیدارهای علما سنّت نانوشته‌ خود را دارد. از نیم‌خیز شدن حضار به هنگام ورود مهمان جدید تا احوالپرسی با اشاره دست از همه حضار توسط تازه وارد به جلسه. طبق توصیه آیت‌الله خامنه‌ای قبل از سفر مبنی‌بر حفظ حرمت و احترام تک‌تک علما، چندنفر از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیشتر اوقات مجلس، ایستاده و حواس‌شان هست که نهایت احترام را به مهمانان داشته باشند.

جمعه شب، تعدد حضور علما برای دیدار با رهبری بیشتر از شبهای قبلی بود. به‌ویژه آنکه در این شب آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی علیرغم کهولت سنی به دیدار رهبری آمدند. ایشان از صحبت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع حوزیان تجلیل کردند و حضور باشکوه مردم را در استقبال از ایشان ستودند.

در معیت آیت‌الله العظمی صافی، دونفر از فرزندان مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی هم حضور داشتند. حضور این دو تا شام هم ادامه داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سر سفره‌ شام، از خدمات بیت آیت‌الله العظمی گلپایگانی به حوزه و شهر قم صحبت کردند و ضمنا سن دقیق آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را هم پرسیدند.

از جمله محترمین حاضر در جلسه، آیت‌الله سیدعلی محقق داماد بود که پس از ورود با راهنمائی مسئولان در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشستند. نوه‌ مرحومِ موسسِ حوزه و از طرفی فرزند آیت‌الله العظمی سیدمحمد محقق داماد. از یک ربع صحبت گرم و خودمانی با رهبر این بخش دستگیرمان شد که آیت‌الله محقق داماد از وضعیت آموزش در حوزه و لزوم تقویت دروس سطح صحبت کرد. وی مهمان سفره شام رهبر انقلاب هم شد.

در این شب، از اعضای دفتر آیت‌الله العظمی حکیم در ایران هم دونفر به دیدار رهبری آمدند. آیت‌الله سیدمحمدشاهرودی هم با ویلچر و به همراه چندنفر از اعضای دفتر خود مهمان بودند.

برخی از بزرگان حوزه را آقازاده‌های‌شان همراهی می‌کردند. آقازاده‌هائی که برای خود آقائی هستند و از اساتید حوزه. بنده‌خدا مسئولان حفاظت مانده بودند که چگونه عذر بیاورند که قرار بود فقط ابوی شما تشریف بیاورند! 

برخی دیگر از چهره‌های مهم که البته برای اطرافیان گمنام بودند هم، این شب حضور داشتند. پسر مرحوم آیت‌الله مروج جزایری، احمدی شاهرودی، آیت‌ الله سید محمد شاهرودی (فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی با جمع زیادی از فرزندانش)، آیت‌الله جعفری تهرانی معروف به سیدفلسفه و تعدادی دیگر که من هم نتوانستم بشناسم و تنها از احترام و گرم گرفتن رهبری فهمیدم باید این آقا برای خود کسی باشد!

آیت‌الله شریعتی سبزواری نوه‌ کوچک خود را هم آورده بود. فائزه‌ 6 ساله شعری از نورانیت قرآن خواند که آیت‌الله خامنه‌ای جایزه‌اش را محول کرد به آیت‌الله استادی. آیت‌الله استادی تعریضی زد و گفت: «به چه آدم سخاوتمندی هم واگذار شد!» 

از جمله جوانانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احترام خاصی برای او قائل شد، محمد مطهری فرزند مرحوم شهید مطهری بود. 

آیت‌الله علوی بروجردی، نوه‌ آیت‌الله العظمی بروجردی هم از افرادی بود که بیشتر از سایرین با رهبر انقلاب گفت‌و گوی گرم و خودمانی داشت. مسأله‌ خطر وهابیت و اتحاد جهان اسلام از مواردی بود که گوش تیز اطرافیان توانست آن را بشوند!

این جلسه‌ی علما با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم برای خود سوابق و لواحقی دارد که حتما تا مدتها نقل محافل علما در حوزه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین