کد خبر: ۱۱۳۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶

لغو دیدار فوتبال ایران و نیجریه؛ فوتبال هیچ ربطی به سیاست ندارد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیدار تیم ملی فوتبال ایران و نیجریه لغو شد. این خبری بود که دیروز منتشر شد. فدراسیون فوتبال نیجریه تحت عنوان اینکه نمی‌تواند همه بازیکنانش را به تهران بیاورد این دیدار را لغو کرده است. جالب این که گرچه این مسأله می‌تواند دلیلی برای لغو این دیدار باشد ولی نه از سوی نیجریه بلکه از سوی ایران. با این حال فدراسیون فوتبال نیجریه دیدار تیم ملی این کشور با تیم ملی فوتبال ایران را لغو کرد. دیدار تیم‌‌های فوتبال ایران و نیجریه قرار بود فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، با این حال بسیاری از تحلیل‌گران لغو این دیدار را به کشف یک محموله تسلیحاتی از سوی ایران در نیجریه در روزهای گذشته مربوط می‌دانند.

روابط ایران و نیجریه به دنبال ادعای رسمی ‌اداره اطلاعات و امنیت نیجریه مبنی‌بر ارسال محموله تسلیحاتی از سوی ایران، به‌سردی گراییده است. این محموله در نیجریه کشف و ضبط شد اما ایران می‌گوید محموله متعلق به یک شرکت خصوصی بود که قرار بوده است از طریق نیجریه به یک کشور دیگر آفریقایی ارسال شود.

دولت نیجریه علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک ایران و سفر هیأت دیپلماتیک ایران به نیجریه به ریاست منوچهر متکی، وزیر خارجه، موضوع کشف این تسلیحات را به شورای امنیت گزارش کرده است.

در حالی گمانه‌زنی‌های سیاسی در مورد لغو این دیدار صورت می‌گیرد که حدود یک ماه پیش تیم ملی فوتبال ایران و برزیل در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. دیداری که به‌نظر می‌رسید به روابط خوب و رو به گسترش ایران و برزیل مربوط بود و این روابط زمینه ساز پذیریش این دیدار دوستانه از سوی برزیلی‌ها بوده است. 

بعد از این اتفاقات که گویا باعث ناراحتی مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان نیز شده است، افشین قطبی، سرمربی تیم ملی ضمن دعوت از تماشاگران برای حضور در ورزشگاه آزادی، با کنایه گفته است که با خودمان بازی می‌کنیم؛ تیم را به دو دسته تقسیم می‌کنیم و بازی می‌کنیم.

کفاشیان نیز در واکنش به این اقدام نیجریه گفته است که از آنها غرامت خواهیم گرفت.

همچنین به قطبی پیشنهاد شده است که تیم ملی به‌جای نیجریه با اوگاندا بازی کند که وی نپذیرفت.

به هر حال اتفاقات این روزها در دنیای فوتبال بیش از پیش این سخن را زیر سوال می‌برد که «فوتبال هیچ ربطی به سیاست ندارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین