کد خبر: ۱۱۳۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
سردار روزبهانی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی:

تمامی زنان خیابانی شماره‌دار هستند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اعلام اینكه اقداماتی در مورد زنهای خیابانی در مجلس و وزارت كشور در دست اجرا است تا به وضعیت آنها به طور جامع رسیدگی شود، گفت: مشكل اصلی این زنان اشتغال و تأمین سرپناه مناسب برای زندگی بعد از آزادی از زندان است.

سردار احمد روزبهانی با بیان این مطلب افزود: زنان آسیب دیده را خانواده و جامعه نمی‌پذیرند برهمین اساس بسیاری از آنان برای اینكه جایی برای زندگی ندارند در خانه‌های فساد فعالیت می‌كنند تا از این طریق برخلاف میل باطنی مخارج زندگی خود را تامین كنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اعلام اینكه در این زمینه مشكل اصلی نگه‌داری این زنان، اشتغال آنها و تأمین سرپناه مناسب برای زندگی بعد از آزادی از زندان است و افزود: باید مجلس و سایر مسئولان كشور تمهیداتی اتخاذ كنند تا با ایجاد منبع درآمد برای این زنان آنان را از خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فساد جدا كرده و به خانواده‌ها بازگرداند.

وی گفت: این وظیفه سازمان‌های مسئول است كه تدبیری كنند تا این افراد برای امرار معاش خود راهی داشته باشند زیرا در شرایط فعلی این افراد پس از جمع‌آوری دوباره كارهای قبلی خود را شروع می‌كنند.

سردار روزبهانی افزود: باید بودجه‌ای برای ساماندهی این زنان از سوی دولت اختصاص یابد.

وی تصریح كرد: تمامی زنان خیابانی در پلیس پرونده دارند و به نحوی شناسنامه‌دار هستند اما قوه قضائیه نیز نمی‌داند كه باید چه حكمی برای آنان صادر كند.

در همین رابطه سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس گفته بود كه در جلسه بررسی موضوع زنان خیابانی در كمیسیون اجتماعی بهزیستی اعلام كرد كه زنان خیابانی جمع‌آوری شده توسط نیروی انتظامی را تحویل نمی‌گیرد و حتی در صورت تحویل گرفتن نیز امكان نگه‌داری تنها 20 تا 25 زن را در طول سال دارد.

به گفته سیدجواد زمانی، تنها نگه‌داری از این زنان راه‌حل این مشكل نیست چرا كه دوباره بعد از خروج از این مكان‌ها به كار خود ادامه می‌دهند. اغلب این زنان مطلقه هستند و به خاطر امرار معاش دست به این كار می‌زنند و باید ساز و كاری فراهم شود كه این زنان مكانی برای زندگی و شغلی برای درآمدزایی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
واقعا درك و فهم اين موضوع كه مملكت از بيكاري و عدم برنامه ريزي رنج مي برد مشكل است؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین