کد خبر: ۱۱۳۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴

طالبان سفیر ایران را تهدید به مرگ كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت پاكستان تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان سفیر ایران را در این كشور در پی دریافت تهدید از گروه طالبان تشدید كرده است. 

مقامات وزارت كشور پاكستان اعلام كردند اقدامات جدی‌تری برای حفاظت از جان ماشاءالله شاكری سفیر ایران در پاكستان در دستور كار دارند.

به گزارش آتی‌، منابع دولتی پاكستان كه خواستند نامشان فاش نشود به روزنامه نیوزاینترنشنال گفتند: گروه ممنوع اعلام شده تحریک طالبان پاكستان، ماشاءالله شاكری را تهدید مستقیم كرده است.

مسئولان سفارت ایران نیز در پی دریافت این تهدیدها مراتب را از طریق منابع دیپلماتیک به اطلاع دولت پاكستان رساندند. سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی پاكستان تحقیقات خود را در رابطه با پیدا كردن كسانی كه تهدیدهای یاد شده را انجام داده اند اغاز كردند.

برخی مخالفان دولت افغانستان نیز مدعی شده اند شاكری نیز تا حدی فعالیت‌های علنی خود را در پاكستان محدود كرده است.

این منبع در خاتمه افزوده است: در پی تهدید سفیر ایران از جانب گروه تروریستی نامبرده، تدابیر حفاظتی و امنیتی برای سفرای كشورهای دیگر در پاكستان نیز تقویت شده است.

همچنین روزنامه جنگ چاپ كراچی پاكستان نیز در شماره امروز خود در صفحه 3 نوشت: گروه تروریستی طالبان در پیامی تلفنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پاكستان را تهدید به قتل كرد در پی این تماس سفارت جمهوری اسلامی ایران مراتب را به دولت پاكستان اعلام نمود.

وزیر داخله پاكستان (رحمن ملک) دستور فوری برای افزایش تدابیر امنیتی برای سفارت و سفیر ایران اعلام صادر كرد.گفتنی است ماشاالله شاكری سفیر ج.ا.ا در پاكستان در مدت مأموریت خود بسیار موفق عمل كرده و رابطه خوبی با دولت پاكستان دارد.

همچنین ایشان در قضایای سیل پاكستان تمام تلاش خود را برای كمک‌رسانی انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین