کد خبر: ۱۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰

سیفی چهارمین طلای ایران را بر گردن آویخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین نماینده ووشو ایران در فینال رقابت‌های ساندا موفق شد حریف کره‌ای خود را شکست دهد تا علاوه‌بر کسب دومین مدال طلای ووشو، چهارمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را به‌ارمغان بیاورد. 

محسن محمد سیفی نماینده ووشو ایران در وزن 60- کیلوگرم مردان که طی روزهای گذشته با سه پیروزی به دیدار نهایی راه یافته بود در پیکار برای کسب مدال طلا مقابل "کیم جون یول" از کره‌جنوبی صاحب برتری شد تا دومین طلای ووشو و چهارمین طلای کاروان ورزشی کشورمان را کسب کند.

وی که بپیش از دیدار نهایی ووشوکاران نپال، اندونزی و هندوستان را با نتایج مشابه دو بر صفر شکست داده بود در پیکار نهایی هم با همین نتیجه حریف خود را شکست داد و قهرمان شد.

تیم 9 نفره ووشو ایران تاکنون یک مدال برنز توسط احسان پیغمبری در فرم "چانگ چوان" دو مدال برنز در ساندا توسط الهه منصوریان در وزن 52- کیلوگرم و سجاد عباسی در وزن 70- کیلوگرم و دو مدال طلا توسط خدیجه آزادپور و محسن محمد سیفی در وزن 60- کیلوگرم بانوان و آقایان کسب کرده است.

حمیدرضا قلی‌‌پور نیز در وزن 75- کیلوگرم تا ساعاتی دیگر در پیکار نهایی باید با نماینده پاکستان پیکار کند. 

پیش از این، خدیجه آزادپور با شکست حریفی از هند اولین طلای دختران ورزشکار ایران در بازی‌های آسیایی 2010 را به گردن انداخت. 

خدیجه آزادپور با پیروزی مقابل ساندهیارا وانگ خم از هند توانست روی پله اول بایستد.

خدیجه آزادپور که در دیدار اول خود موفق شده بود نماینده کره‌جنوبی را شکست دهد در مبارزه دوم از سد تان هی لی از ویتنام گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

او در دیدار سوم ووژوتی از تایوان را نیز 2 بر صفر مغلوب کرد و گام به دور آخر گذاشت.

آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهیارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اینکه از سوی حریف چینی به بیرون سکو پرت شد اما از نظر امتیازی به برتری رسید. او در راند دوم هم به برتری رسید و طلا گرفت. 

همچنین علیرضا نصرآزادانی و یوسف کرمی در تکواندو اولین و دومین طلای کاروان ورزش ایران را به‌دست آورده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین