کد خبر: ۱۱۳۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
احمدی‌نژاد در دیدار علی‌اف تاکید کرد:

تهران و باکو در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه مشترکی دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روسای‌جمهوری ایران و آذربایجان با بیان اینکه دو کشور دارای دیدگاه و مواضع مشترکی در مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند بر گسترش و توسعه روابط تهران- باکو در همه زمینه‌ها تاکید کردند. 

محمود احمدی‌نژاد و الهام علی‌اف پس از مذاکرات خصوصی در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور، همبستگی و اشتراک نظر ایران و آذربایجان را در حل مسایل منطقه‌ای و تقویت امنیت و ثبات تاثیرگذار دانستند.

احمدی‌نژاد در این نشست با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در توسعه روابط دو کشور وجود ندارد، گفت: تهران و باکو در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه مشترکی دارند و ضرورت دارد که در همه مجامع جهانی در کنار هم باشند 

احمدی‌نژاد روابط ایران و آذربایجان را محور ثبات منطقه دانست و اظهار داشت: روابط دو کشور نه تنها به نفع دو ملت‌ بلکه به نفع کل کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه روند همکاری های دو کشور سرعت بیشتری گرفته است و باید مناسبات موجود با استفاده از همه ظرفیت‌های افزایش پیدا کند، اظهار امیدواری کرد؛ توافقات به عمل آمده بسرعت اجرایی شده و حجم مناسبات دوجانبه چندین برابر ارتقاء یابد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: دنیا باید بداند دو ملت ایران و آذربایجان همواره در کنار هم خواهند ایستاد و هیچ عاملی نمی تواند خللی در روابط دو کشور ایجاد کند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز در این نشست روابط دو کشور را برپایه دوستی و برادری خواند و گفت: دو کشور در همه موارد از نقطه نظرات مشترک برخوردار هستند و مواضع واحدی در همه مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و آذربایجان همواره رو به گسترش بوده است اظهار داشت: توسعه روابط در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حمل و نقل هم برای دو کشور و هم برای کشورهای منطقه حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور آذربایجان افزود: دوستی و همبستگی ایران و آذربایجان برای حل مساله منطقه بسیار مهم است و با توسعه روابط دو جانبه بر نقش خود در منطقه خواهیم افزود.

رئیس‌جمهور آذربایجان سفر احمدی‌نژاد را بسیار پرمعنا و با نتیجه خواند و گفت: این سفر حامل پیام جدیدی برای منطقه و جهان خواهد بود و همبستگی ایران و آذربایجان به حل مسایل منطقه کمک خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین