کد خبر: ۱۱۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹
در جمع ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو

احمدی‌نژاد: منشور کوروش یک نشانه و پیام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران برای دفاع از خود نیاز به بمب اتمی ندارد چرا که بمب اتمی ایران، شجاعت و غیرت ملت آن است.

محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو تاکید کرد: بمب اتمی متعلق به کشورهای عقب افتاده به لحاظ تاریخی است و ملت ایران نیازی به آن ندارد. 

وی در بخشی از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای ایران در گذشته اشاره کرد و افزود: زمانی در این مذاکرات به گروه مذاکره کننده ایران می‌گفتند به شما حتی اجازه داشتن یک راکتور تحقیقاتی را هم نمی‌دهیم، اما امروز 6 هزار سانتیفیوژ کار غنی‌سازی را در کشور انجام می‌دهند. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: آنان بارها و بارها قطعنامه صادر کردند و ملت ایران نیز در مقابل قله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرد. 

احمدی‌نژاد با تاکید به اینکه صدور قطعنامه نمی‌تواند ملت ایران را از مسیری که در پیش گرفته باز دارد، تصریح کرد: چنانچه آنان براساس عدالت و احترام به‌طور برابر، حاضر به مذاکره باشند ما نیز حاضریم؛ در غیر این صورت پاسخ ما به آنان همان است که تاکنون داده شده است. 

وی یادآور شد: دنیا امروز به دنبال تصمیم جدید براساس عدالت، محبت و انسانیت است و باور ما این است که ملت ما این توانایی را دارد تا به نیاز بشریت پاسخ دهد. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: عده‌ای با شعار‌های زیبای حقوق بشر، دمکراسی و آزادی، صدسال بر دنیا حاکم شده‌اند، چنانچه کارنامه آنان در طول این مدت مرور شود، مشخص خواهد شد که چه اتفاقی افتاده است. 

وی افزود: تنها در یک جنگ در آفریقا، یک میلیون نفر را کشتند تا معادن آنان را تصاحب کنند. 

احمدی‌نژاد گفت: در طول 100 سال گذشته، دشمنان به نام عمران و آبادانی، کشورها را تصرف و غارت کردند. آنان همچنین بعد از شکست در برابر ملت‌ها شعارهای خود را عوض کرده و این رفتار آنان تا به امروز ادامه دارد. 

وی در ادامه با برشمردن سیاست‌های جنایت‌کارانه آمریکا، افزود: چند روز قبل خزانه‌داری آمریکا برای کسری بودجه خود 600 میلیارد دلار اختصاص داد،‌ در حالی‌که اگر به عمق این خبر توجه شود، ‌جنایت و فاجعه آشکار خواهد شد. 

وی گفت: با توجه به اینکه پول رایج دنیا دلار آمریکا است، وقتی خزانه‌داری 600 میلیارد دلار تزریق می‌کند،‌ معنی آن این است که این مبلغ از جیب ملت‌های دنیا برداشت شده و در جیب آمریکا گذاشته شده است. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از 30 هزار میلیارد دلارهای کاغذی از سوی خزانه‌داری آمریکا در اقتصاد دنیا تزریق شده که در واقع این میزان از جیب سایر ملت‌ها برداشت شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی منشور کوروش در ایران، گفت: برخی از کشورها برای رونمای منشور کوروش در ایران مخالفت کردند و حتی این اقدام ایران را حرکتی ارتجاعی دانستند. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه منشور کوروش یک نشانه و پیام است، افزود: تاریخچه منشور کوروش در خواست مردم بابل از وی برای نجات‌شان از جور یک حاکم ظالم بود و کوروش در آن زمان با تدبیر خود اجازه نداد کوچک‌ترین خونی در سرزمین بابل ریخته شود. 

وی ادامه داد: حال شما باید در اینجا مدیریت انسانی کوروش را با نوع مدیریت آمریکا در عراق،‌ همان سرزمینی که کوروش وارد آن شد و اعلام کرد که نباید در این خطه به کسی ظلم شود، مقایسه کنید. 

وی افزود: آمریکا برای نجات مردم عراق جنگ سنگینی به راه انداخت و طبق برخی آمارها، یک میلیون نفر را در این کشور کشت، انسان‌ها را مورد ظلم و تعدی قرار داد و آثار تاریخی آنان را تخریب کرد. 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود خطاب به ایرانیان مقیم آذربایجان گفت: شما در کشوری زندگی می‌کنید که روابط عمیق تاریخی و برادرانه با ایران دارد. 

وی افزود: امروز در مذاکرات سازنده‌ای که با برادر 'الهام علی‌اف' داشتم مسائل مختلف جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه بررسی و برای رفع موانع همکاری‌های علمی، صنعتی و تجاری تصمیمات خوبی اتخاذ شد. 

احمدی‌نژاد در پایان خطاب به ایرانیانی که در جمهوری آذربایجان زندگی می‌کنند، گفت: هر چقدر به پیشرفت و آبادانی این کشور کمک کنید مثل این است که به پیشرفت و آبادانی ایران خدمت کرده‌اید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین