کد خبر: ۱۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
امیر ارژنگی، سخنگوی رزمایش:

مرحله دوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 آغاز شد

تست رادارهای ایرانی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین مرحله از رزمایش بزرگ پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت 3" ساعت 7 صبح امروز پنجشنبه با ارزیابی انواع رادارهای موجود آغاز شد. در این مرحله از رزمایش انواع رادارهای ثابت و متحرک بومی و بهینه‌سازی شده مورد بهره‌برداری و نظارت قرار خواهند گرفت.

امیر سرتیپ 2 حمید ارژنگی سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 صبح امروز پنجشنبه در سومین روز از برگزاری رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 3 اعلام کرد: استفاده از رادارهای تاکتیکی کاستا، نبو و رادارهای تولید داخل مانند رادار کاشف، رادار مطلع الفجر و رادار ملی به منظور کشف، شناسایی و اعلام خبر به یگان‌های عمل کننده از ویژگی‌های دومین مرحله این رزمایش است.

وی گفت: بهره‌گیری از همه رادارهای موجود در نیروهای مسلح و استفاده از اطلاعات آنها در شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافندی از جمله دیگر محورهایی بود که در این مرحله آغاز شده است.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 تصریح کرد: همچنین طرح‌های ابتکاری برای شناسایی سامانه های مدرن دشمن فرضی توسط رادارهای کشور نیز در دستور کار قرار گرفت.

ارژنگی در ادامه عنوان کرد: روز گذشته فعالیت مراکز فرماندهی کنترل بر اساس تدبیر به کار گرفته شده به مراکز فرعی و تاکتیکی منتقل شدند که بر این اساس در مدت زمانی به صورت تاکتیکی کنترل فضای کشور را برعهده گرفتند که بسیار قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه رادارها نقش بنیادی در توانایی کشف، شناسایی و رهگیریی تجهیزات هوایی از جمله موشک‌های کروز دشمن دارند، گفت: به دلیل اینکه کشورها یک کشور کوهستانی است هنر ما این است که از انواع و اقسام رادارها در فرکانس های گوناگون استفاده می‌کنیم که این قدرت آشکار سازی بسیار بالایی را در باندهای مختلف به ما می دهد تا بتوانیم هواپیماهایی که آر سی اس کم دارند را شناسایی کنیم.

ارژنگی اضافه کرد: مجمع دیده بانی در سراسر کشور و همچنین مجمع‌های سامانه‌های راداری و سامانه های دریافت اطلاعات شناسایی اعم از سیگنال های رادیویی و سیگنال‌های راداری مانند سیگنال پسیز مجموعه گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند که می‌تواند پوشش خوبی برای انتقال اطلاعات به مراکز فرماندهی و کنترل فراهم کند.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 هنر رادارها را شبکه ای بودن آنها دانست و افزود: شبکه راداری کشور مجموعه اطلاعات خود را به مراکز فرماندهی و کنترل ارسال می‌کند که در آنجا اطلاعات پردازش، بازبینی و بازخوردها نیز به شبکه یکپارچه پدافندی ارسال می‌شود.

ارژنگی تصریح کرد: در حقیقت داشتن قدرت تلفیق یکی از ویژگی‌های رادارهای کشور ماست به طوری که رادارهای ما به صورت جزیره‌ای کار نمی‌کنند بلکه به صورت یکپارچه ای فعالیت خود را انجام می دهند تا فرماندهی بتواند تصمیم گیری درستی در زمان داشته باشد.

سخنگوی رزمایش مدافعان ولایت 3 در ادامه در تشریح آخرین وضعیت شبکه دیده بانی بصری که در اولین مرحله رزمایش فعالیت خود را انجام داد، گفت: از یک دقیقه بامداد 25/8/89 تا ساعت 17 روز گذشته کل مسیرهای کشف شده توسط رادارها 4 هزار و 166 مورد، کل مسیرهای ناشناس کشف شده در خارج از مرزها 322 مورد، تعداد کل گزارش های پست های دیده بانی سراسر کشور 6 هزار و 120 مورد و همچنین تعداد کل گزارشاتی که به منظور انجام عملیات جنگ الکترونیک صورت گرفته است 478 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که کل فضای کشور توسط نیروهای مربوطه رصد می شود و مرحله اول رزمایش با موفقیت به پایان رسیده است.

ارژنگی همچنین در بخش پایانی سخنان خود پیام این رزمایش را برای کشورهای دوست صلح و آرامش و برای دشمنان و متخاصمین کوبنده، قاطع و دندان شکن عنوان کرد و افزود: ما در پی صلح و دوستی با همه کشورهایی که با ما دوستی، هماهنگی و همکاری می کنند، هستیم و لذا این رزمایش کاملا دفاعی می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین