کد خبر: ۱۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸

4 زندانی باسک اعتصاب غذا کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته دفاع از حقوق زندانیان باسک موسوم به اسکاتاسوناAskatasuna روز پنجشنبه اعلام کرد، 4 شبه نظامی باسک اسپانیا که در اسپانیا و فرانسه بازداشت هستند، برای تامین تقاضاهای خود، اعتصاب غذا کردند.
 
اسکاتاسونا در بیانیه‌ای اعلام کرد، جان گونزالزJon Gonzalez ومایکل الماندوزMikel Almandoz دو زندانی باسک که در زندان تاراسونTarascon در جنوب شرقی فرانسه هستند، اعتصاب غذای نامحدود خود را برای اینکه حق ملاقات به آنها داده شود شروع کرده‌اند.
 
این کمیته تصریح کرد، این 2 نفر که به 12 سال زندان محکوم هستند، اعتصاب غذا را با هدف ملاقات و گفت‌و گو با اقوامشان در یک شرایط قابل قبول به‌ویژه در اتاق‌های مخصوصی که در سایر زندان‌ها وجود دارد، آغاز کردند.
 
اسکاتاسونا افزود، سومین شبه نظامی که به عنوان زندانی سیاسی باسک در پواسی در نزدیکی پاریس زندانی است، اعتصاب غذای خود را هشتم نوامبر آغاز کرده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه این کمیته همچنین اعلام کرد، ارانتزا زولوتا Arantza Zulueta وکیل باسک اسپانیا که در مالاگاMalaga ( در جنوب اسپانیا) بازداشت است،‌ اعتصاب غذای نامحدود خود را 11 نوامبر آغاز کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین