کد خبر: ۱۱۴۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
فلاحت‌پیشه، عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی:

دولت باید از رفتارهای جزمی دست بردارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس، شرط وحدت در جریان مدعی اصول‌گرایی را دست برداشتن دولت از رفتارهای جزمی عنوان کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده کرمانشاه، در پاسخ به سوالی در مورد تاثیرات حضور “مهدوی‌کنی و یزدی در موضوع اتحاد بین اصول‌گرایان”، این امر را “موثر” خواند و اظهار داشت: اکنون هم باید از حضور این بزرگان استقبال کرد زیرا وحدت میان اصول‌گرایان که از نظر سیاسی نباید تفرقه‌ای داشته‌ باشند نیازمند زیربنای اخلاقی است که ورود این آقایان می‌تواند آن را فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر ورود علما در رفع اختلافات میان دولت و مجلس افزود: ورود علما به بحث وحدت فراتر از موضوعات مدیریتی است و طبیعتاً آنها به شکاف میان حامیان و منتقدان دولت وارد نمی‌شوند.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: این شکاف هم مانند الگوی حل مشکل برنامه پنجم می‌تواند حل شود. برخی ناظران فکر می‌کردند برنامه پنجم به عامل تفرقه همیشگی تبدیل شده است اما دولت و مجلس نشان داده‌اند که به توافق رسیده‌اند ضمن آنکه انتقاد از دولت امر بدی نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تاکید کرد: جریان اصولگرایی اختلاف زیربنایی با دولت ندارد البته برخی دوستان می‌گویند که اختلاف بینشی با دولت دارند ولی معتقدم این نوع اختلاف در مجلس کمرنگ است و عمدتا در مسائل مدیریتی وجود دارد. البته برخی مسائل بینشی مانند نظریه‌پردازی مکتب ایرانی و در راس امور بودن مجلس این اختلافات را حادتر کرده است درحالی که در شرایط فعلی طرح این مسائل ضروری نیست.

فلاحت‌پیشه اظهار داشت: دولت و مجلس در زمان فعلی کار حساس هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا می‌کنند که در آن باید تلاش کنند حداقل فشار به مردم وارد آید و حداکثر اهداف نیز تحقق یابد، همچنین مسائل خاص خارجی نیز وجود دارد لذا در چنین شرایطی باید فیتیله اختلافات سیاسی را پایین کشید و عزم متقابل ایجاد شود.

وی در پایان در پاسخ به اینکه “علما ورود کننده به بحث وحدت از ابتدا نسبت به سیاست‌های دولت انتقاد داشته‌اند و اکنون واکنش دولت باید چگونه باشد؟” گفت: معتقدم اگر طرفین دنبال وحدت باشند باید از یک‌سری رفتارهای جزمی دست بکشند زیرا مشخصاً در دولت یک سری رفتارها حالت جزمی یافته است که باید تعدیل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین