کد خبر: ۱۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳

ماموریت ‌ولایتی، حداد ‌و عسگراولادی ‌برای ‌‌وحدت ‌‌‌اصول‌گرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تعریف نادرست برخی از گروه‌ها از اصول‌گرایی بر ضرورت بازتعریف این مفهوم توسط گروه‌های مرجع اصول‌گرا تاکید کرد و وحدت را مهمترین راهبرد این جریان سیاسی برای انتخابات آینده دانست.

سید کمال سجادی در ‌گفت‌و گو با دادنا، با اشاره به فضای سیاسی کنونی کشور و آنچه در جریان حوادث سال گذشته در کشور اتفاق افتاد، وحدت میان اصولگرایان را یک ضرورت تمام برای کشور دانست.

سجادی افزود که در فضای سیاسی و بین‌المللی فعلی، اصول‌گرایان برای استمرار خدمتگزاری به مردم و توفیق مجدد در انتخابات‌هایی که در آینده انجام خواهد شد، باید نسبت به مسأله خطیر وحدت همت بگمارند.

وی در ادامه به شرایط و زمینه‌های وحدت اشاره کرد و خاطرنشان کرد که وحدت بایستی بر مبنای اعتقاد بر اصول و بر مبنای موارد 9 گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب در تبیین اصول‌گرایی فرموده اند صورت گیرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: این وحدت باید با محوریت جامعتین صورت گیرد.

سجادی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز را گروه‌های مرجع اصول‌گرا دانست و تاکید کرد که روحانیت همیشه باید میان دار صحنه و محور همه کنش‌های سیاسی باشند.

سجادی با اشاره به جلسه 24 نفر اصول‌گرایان با احمدی‌نژاد، خاطرنشان کرد که در این جلسه ولایتی، حداد عادل و عسگراولادی به عنوان 3 نفری انتخاب شدند که از این بعد تلاش‌های اصول‌گرایان برای وحدت را راهبری خواهند کرد.

سجادی در ادامه، اضافه شدن نمایندگان حقوقی جامعتین به این شورای 3 نفره را امری ضروری دانست و تاکید کرد این شورا باید عصاره اصول‌گرایی باشد.

سجادی با اشاره به اظهارات اخیر عسگر اولادی در مورد اصول‌گرا بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی را سیاست‌مداری کارکشته و پیر فضای سیاسی کشور دانست و تلویحا مفاد صحبت‌های وی را مورد تایید قرار داد.

وی با اشاره به جبهه‌گیری‌ها و مخالفت‌های برخی از گروه‌ها با اظهارات عسگر اولادی تاکید کرد برخی گروه‌ها دایره اصول‌گرایی را بسیار تنگ تعریف می‌کنند و این مسأله به نفع نظام نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: باید بر اساس اصول و مبانی، اصول‌گرایی در فضای سیاسی کشور بازتعریف شود و در صورت انجام این امر، دیگر شاهد این دست موضع‌گیری‌ها از جانب برخی گروه‌ها نخواهیم بود.

وی ضمن اشاره به صحبت‌های اخیر حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد که جامعه روحانیت مبارز نسبت به بازتعریف اصول‌گرایی اقدام کرده و در حال انجام این مسأله است.

سجادی افزود که شایسته است جامعه مدرسین نیز در این راستا اقدام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین