کد خبر: ۱۱۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴

تمام آرژانتین لحظه به لحظه عملیات نجات دختر 3ساله از چاه 30 متری را پیگیری کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردم سراسر آرژانتین با هیجان و استرس به تصاویر لحظه‌به‌لحظه نجات یک دختر 3 ساله که از چاه آب عمیقی بیرون کشیده می‌شد، می‌نگریستند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، امدادگران این دختر بچه را پس از ساعت‌ها تلاش از عمق 30 متری بیرون کشیدند.

کریستینا کیرشنر (Cristina Kirchner) رئیس جمهور آرژانتین روز چهارشنبه پس از ملاقات با وانسا مامانی (Vanessa Mamani) که پس از نجات در بیمارستانی در فلورنسیا وارلا (Florencio Varela) در 25 کیلومتری (16 مایلی) جنوب بوئنوس آیرس (Buenos Aires) بستری شده بود گفت: نجات این کودک یک معجزه بود.

کیرشنر (Kirchner) به خبرنگاران گفت وقتی این دختر بچه از چاه بیرون آورده شد فریاد کشید، گویی که تازه متولد شده است.

آرنالدو مدینا (Arnaldo Medina) مدیر بیمارستان به خبرنگاران گفت: مامانی (Mamani) تحت نظر پزشکان است و فقط شوکه شده بود، اما در حال حاضر حالش خوب است.

این دختربچه داخل چاهی به عمق30 متر که کشاورزان از آب آن استفاده می کردند، سقوط کرده بود. دهانه این چاه در فیلارس (Pilares) نزدیک فلورنسیا وارلا (Florencio Varela) با مقداری بوته پوشانده شده بود و قطر آن 35 سانتی متر (14 اینچ) بود.

این دختربچه با تلاش بیش از 200 پلیس و امدادگر نجات یافت.

شبکه های تلویزیونی از طریق دوربین کوچکی که به جلیقه نجات امدادگر داخل چاه متصل شده بود عملیات نجات را لحظه به لحظه دنبال می کردند.

مارسلو توچی (Marcelo Tucci)، رئیس آتش‌نشان منطقه گفت : نجات این دختربچه تا آخرین لحظه مشخص نبود. آیا او به اندازه کافی بزرگ شده بود تا دستور العملهای آتش نشانان برای نجات خود را انجام دهد.

عملیات نجات 7:30 ساعت طول کشیدتا اینکه کمربند نجات به دور قفسه سینه دختربچه بسته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین