کد خبر: ۱۱۴۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۳
با انتقاد از صداو سیما و مجلس شورای اسلامی

آیت‌الله خزعلی: زنان با وضع ناجور می‌آیند؛ مومنین دلسرد می‌شوند

اینکه کسی بگوید "منشور برادری"، غلط است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر در مراسم نماز جمعه تهران ضمن توصیه هایی به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما در توصیه‌ای به محمود احمدی‌نژاد از وی خواست که مراقب اطرافیان خود باشد. 

آیت‌الله خزعلی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک عید قربان به در پیش بودن عید غدیر اشاره کرد و گفت : بر اساس آیات قرآن ولایت تنها از آن خدا، رسول خدا و آن کسی است که در حال رکوع زکات داد ، برخی می‌گویند معنای ولی یعنی دوست، اما این طور نیست ولی یعنی کارپرداز. خدا کارپرداز مسلمین و مومنین است. اینکه طبق آیه قرآن خدا، رسول او و کسی که در نماز زکات داد ولی است، معلوم می‌شود ولی سرپرست است، کسی که قائم بر کاری یا شخصی باشد.

وی با بیان اینکه روز غدیر یعنی روز حکومت که اگر آن حکومت باقی می‌ماند اکنون یک نصرانی، یهودی و ملحد نداشتیم گفت: این حکومت می‌خواست به دست یک فرزانه پاک سپرده شود لذا آن اجتماع عظیم گرد آمد تا پیام بسیار مهمی از سوی پیامبر خدا ابلاغ شود، لذا دو روز گذشت و پیامبر آن را ابلاغ نکرد اما روز سوم جبرییل نازل شد و فرمود ما تو را محافظت می‌کنیم این پیام را باید ابلاغ کنی که اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را کامل نکرده‌ای.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: من خدا را شکر می‌کنم که در این زمان به دنیا آمدم که امام، رهبری و مسلمین غیور را دیدم که ولی فقیه بر سر کار است نه شاه مستبد و مطابق احکام اسلام رفتار می‌شود.

آیت‌الله خزعلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: حضرت می‌فرمایند "مراقب آنهایی که یاور تو هستند و به زرنگی خود را به تو نزدیک می‌کنند و در تو نفوذ می‌یابند باش و برای مدیرانی که به کار گماشتی اشخاص متدینی را بسپار تا اعمال مدیران را وارسی کنند اگر خیانتشان ثابت شد شلاق بزن و ذلت را بر پیشانی آنها نصب کن"

وی گفت: من در بین روسای جمهوری مانند آقای رجایی پرکار و خوش‌کار ندیدم اما مواظب برخی افراد نزدیک به خود نبودند در حالی که همان آقا اکنون در زندان است.

آیت‌الله خزعلی بر این اساس مسئولان کنونی کشور را مورد خطاب قرار داد و گفت: نسبت به آنهایی که خیلی نزدیک می‌شوند باید مواظب بود، به دکتر بهشتی(ره) نیز که به ایشان ارادت داشته و دارم، گفتیم مواظب آقای کشمیری باش که حتی پدر او گفته پسر من منحرف است، که همان آقا 72 نفر را به شهادت رساند، چراکه وقتی منحرف خود را نفوذ می‌دهد با آن زبان چرب و نرم کسی باور نمی‌کند.

وی ادامه داد: اکنون هم رئیس‌جمهور محترم که با سفر به لبنان و نیویورک عزت فوق عزت آوردند نیز می‌گوییم مراقب برخی‌ها باشند، دلسوزانی هستند که با شما صحبت کنند، نباید بگویید من فلانی را می‌شناسم، من به عنوان پدر با شما حرف می‌زنم.

دبیر کل بنیاد غدیر افزود : آقایان مجلسی‌ها، به شما گفتند نظارت کنید؛ چرا اول حدود 150 نفر امضا کردید و بعد 70 و چند نفر شدید، آیا نظارت بد است؟ به خدا آن چیزی که مدیر، ‌استاندار و رئیس‌جمهور را منضبط می‌کند نظارت است. من علاقه شدیدی به رئیس‌جمهور دارم و دعا می‌کنم، اما دلسوزانی هستند که براساس روایات و فرموده‌های امام علی(ع) به شما می‌گویند مراقب آنهایی که به شما نزدیک می‌شوند باشید.

آیت‌الله خزعلی همچنین عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا برنامه‌های‌تان منظم است؟ رعایت بفرمایید چند نوبت رهبر معظم فرمودند من خودم نیز به ایشان گفته‌ام. این امانتی دست شماست، زنان با وضع ناجور می‌آیند. اینکه بگویید این کار را می‌کنیم تا مردم به سمت ماهواره‌ها نروند، درست نیست، مومنین دلسرد می‌شوند.

وی خطاب به رئیس‌مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای لاریجانی رئیس مجلس! حتما نظارت را قبول کنید، اگر نکنید مردم به شما بدبین می‌شوند و حق دارند. کسی که به مجلس رفت از زمین و پول استفاده می‌کند، اما باید مراقب کسانی که یار و یاور شما هستند باشید.

دبیرکل بنیاد بین‌الملی غدیر با اشاره به رفتار حضرت علی(ع) در مقابل براندازان حکومت و تحریک‌کنندگان آنها که در خطبه‌های نهج‌البلاغه آمده است، گفت: می‌بینیم که ایشان در مقابل براندازان چگونه برخورد می‌کنند، دولت باید در مقابل براندازان و تحریک‌کنندگان این‌گونه رفتار کند. البته مناسبات زمان مقداری دست را می‌بندد.

آیت‌الله خزعلی گفت: اینکه کسی بگوید "منشور برادری"، غلط است. باید با کسی که برای براندازی حرکت کرد همچون علی(ع) برخورد کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین