کد خبر: ۱۱۴۱۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۸
پس از دیدار با حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر

محمود عباس تعلیق مشروط شهرک‌سازی را رد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار با حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر، روز یکشنبه 21 نوامبر در یک نشست مطبوعاتی گفت: اگر طرح تعلیق شهرک‌سازی شامل همه سرزمین‌های فلسطینی و شرق بیت‌المقدس نشود با آن موافق نخواهیم بود. 

به گزارش دویچه‌وله، محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین گفته است در صورتی که اسرائیل به شهرک‌سازی در تمام سرزمین‌های اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی پایان ندهد، حاضر نخواهد شد بر سر میز مذاکره با اسرائیل بازگردد. 

محمود عباس افزود که وی تاکنون دعوت رسمی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات صلح را دریافت نکرده است. 

محمود عباس در واکنش به پیشنهاد کمک های نظامی و دیپلماتیک آمریکا به اسرائیل برای تشویق این رژیم به تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری این سخنان را بیان کرد. 

دولت آمریکا اخیرا برای جلب موافقت اسرائیل با متوقف ساختن شهرک‌سازی در کرانه باختری به مدت 90 روز، یک بسته مشوق پیشنهاد کرده است. 

اگر چه جزئیات این امتیازها اعلام نشده ولی گفته می شود تحویل بیست فروند هواپیمای جنگی رادار گریز اف - 35 به اسرائیل از جمله امتیازاتی است که در بسته پیشنهادی آمریکا وجود دارد.
 
بنا بر گزارش ها، آمریکا همچنین متعهد می شود مانع هر گونه تلاش ضداسرائیلی در شورای امنیت از جمله محکومیت این رژیم به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در حمله دو سال قبل به نوار غزه،شود. 

بیت المقدس شرقی از طرح پیشنهادی تعلیق شهرک‌سازی مستثنی شده است. 

محمود عباس افزود: در صورتی‌که اسرائیل با تعلیق کامل شهرک سازی موافقت نکند، هرگونه ادامه مذاکرات منتفی خواهد بود. 

روز شنبه 20 نوامبر، دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت برای متقاعد ساختن اسرائیل به تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری، حاضر است امنیت اسرائیل را کتبا تضمین کند. 

در همین حال هزاران نفر از شهرک‌نشینان در مخالفت با طرح توقف شهرک‌سازی، روز یکشنبه در مقابل ساختمان نخست‌وزیری اسرائیل تظاهرات کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین