کد خبر: ۱۱۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۰

محاسبه نرخ نان در استان‌ها به صورت محلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بازرگانی از محلی شدن نرخ نان با اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها و همچنین خرید بیش از 11 میلیون تن گندم در امسال خبر داد.

مهدی غضنفری که در مراسم روز ملی نان سخن می‌گفت، با اشاره به خرید بیش از 11 میلیون و 200 هزار تن گندم در سال زراعی جاری و همچنین خودکفایی در گندم، گفت: دولت موظف است گندم را به صورت تضمینی از کشاورز خریداری کند و در این تصمیم تا سال زراعی بعد تغییری ایجاد نمی‌شود و ‌خرید تضمینی گندم در سال زراعی 89 ادامه دارد. 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی وزارت بازرگانی تمام هزینه‌های خرید را به کشاورز پرداخت می‌کند و با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها هم نرخ متعارف یا ملی را برای خرید گندم پرداخت می‌کند. 

وی با بیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دیگر آرد 75 و 450 ریالی عرضه نمی‌شود، در مورد تعیین نرخ محلی نان تصریح کرد: نرخ نان پس از اجرای قانون هدفمندی در استان‌های مختلف به صورت محلی محاسبه می‌شود. در صورت تاثیر مسائل محلی و شاخص‌هایی به جز نرخ سوخت، استانداری‌ها می‌توانند براساس تعامل مشترک با دست‌اندرکاران بخش خصوصی در این حوزه نرخ نان را خود تعیین کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین