کد خبر: ۱۱۴۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

جایزه مادر ترزا برای عدالت اجتماعی به دالایی‌لاما اهدا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دالایی‌لاما جایزه "یادبود مادر ترزا برای عدالت اجتماعی" را در دهلی نو، پایتخت هندوستان دریافت کرد. 

دالایی‌لاما رهبر معنوی بودائیان تبت در مراسم دریافت این جایزه هندوستان را برای سنت باستانی آهیسما ( اصل عدم خشونت هندوها) و همزیستی هماهنگ سنت‌های دینی مختلف طی سالیان متمادی مورد تجلیل قرار داد.

دالایی لاما گفت: هندوستان یکی از کشورهایی است که ادیان بزرگ جهان می‌توانند در کنار هم زندگی کنند. به طور طبیعی مشکلاتی نیز در این میان به وجود می‌آیند که قابل درک هستند. در میان جمعیت یک میلیارد نفری همواره افراد بد رفتار هم زندگی می‌کنند.

رهبر معنوی بودائیان تبت گفت: سنت آهیسما و هماهنگی دینی درهندوستان نه تنها یک سنت باستانی است بلکه در دنیای امروز نیز کاربرد قابل توجهی دارد. من 51 سال است که در هندوستان زندگی می‌کنم و پیام آهیسما را براساس عشق و محبت و پیام هماهنگی دینی را به سراسر جهان منتقل می‌کنم.

اشاره دالایی لاما به روابط دوستانه میان هندوستان و پاکستان و همکاری این دو کشور برای برای بدست آوردن درک دوجانبه و دوستی مورد توجه شدید شرکت‌کنندگان در این مراسم قرار گرفت.

قرار است دالایی لاما طی روزهای 20 تا 23 نوامبر ( 29 آبان تا 2 آذر ماه) در بیست دومین همایش ذهن و زندگی با محور علوم فکری: بررسی علمی اثرات آداب و رسوم فکری بر زیست شناسی و رفتار انسان" شرکت کند.

همچنین دانشگاه اسلامی جامع ملی هندوستان روز 2 آذرماه دکترای افتخاری را به رهبر معنوی بودائیان تبت ارائه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین