کد خبر: ۱۱۴۲۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
ابراهیمی، رئیس مرکز امور مساجد:

باید جلوی ترویج خرافات در مساجد گرفته شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد معتقد است که باید جلوی ترویج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود.

حسین ابراهیمی نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با واکنش مداحان نسبت به بخش‌نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه دستور دادم این بخش‌نامه مجددا منتشر شود، اظهار داشت: مساجد به دلیل احترام و قداستی که در آن وجودد دارد باید تابع شرایطی باشد.

وی تاکید کرد که باید جلوی ترویج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود.

ابراهیمی افزود: ما تاکید کردیم در روز عاشورا مقابل مساجد گوسفند ذبح نشود، چرا که ممکن است افراد بدون توجه با لباس‌هایی که آغشته به خون گوسفندها است وارد مسجد شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تاکید شده است در مساجد در هنگام بیان مطلب و نوحه‌خوانی از منابع خوب استفاده شود، خاطر‌نشان کرد: ما تاکید کرده‌ایم که از کتب معتبر همچون آثار شهید مطهری استفاده شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به عریان شدن آقایان در مراسم سینه‌زنی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه بانوان در مساجد حضور دارند و ممکن است به قداست مجلس ضربه وارد شود این عمل ممنوع شده است، چرا که ممکن است بانوان از پشت پرده به بدن این جوانان نگاه کنند.

ابراهیمی همچنین از ممنوعیت وجود عکس‌های اهل بیت در مساجد خبر داد و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این شرایط به هیات‌ها نیز مربوط می‌شود، یادآور شد: تنها مساجد زیر نظر ما قرار دارد و در حسینیه‌ها نیز اگر نماز جماعت اقامه شود این شرایط صدق می‌کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به واکنش شدید مداحان نسبت به این شرایط یادآور شد: این عکس‌العمل اصلا برای من مفهوم نشد. چرا که ما برای مداح خوب احترام قائل هستیم و تبلیغات آنها گاهی اوقات از تبلیغات ما هم اثرگذارتر است. مداحان عواطف را تحریک می‌کنند و با دین و اهل بیت مرتبط می‌کنند. لذا ارزشمند است که از ذکر سخنان بی‌مبنا در روضه‌خوانی و عریان شدن در مقابل زن‌ها و قمه‌زنی خودداری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین