کد خبر: ۱۱۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۱

واحد درسی لیدی گاگا در دانشگاه تدریس می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا، به تازگی واحد درسی جدیدی را ارائه کرده که به بررسی ابعاد شخصیتی، شغلی و اجتماعی لیدی گاگا، خواننده مشهور این کشور می‌پردازد.

به گزارش بی‌بی‌سی، "لیدی گاگا و جامعه‌شناسی شهرت" نام این واحد درسی جدید است که به پیشنهاد پروفسور "متیو دفلم" بنیانگذاری شده است.

برای این واحد درسی کلیک وبلاگ ویژه ای هم طراحی شده و قرار است که نخستین دوره تدریس آن در ترم تحصیلی بهار ۲۰۱۱ آغاز شود.

پروفسور دفلم، که متولد بلژیک است، تاکنون در زمینه‌های مقابله با تروریسم، پلیس بین‌الملل و کنترل جرایم اینترنتی پژوهش هایی انجام داده است و می‌گوید از طرفداران جدی لیدی گاگا است.

پروفسور دفلم در گفت‌و گو با روزنامه دانشجویی "دیلی گیمکاک"، گفت: ما می‌خواهیم به لیدی گاگا به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کنیم. موضوع یک نوع موسیقی یا یک شخص نیست. داشتن ۱۰ میلیون طرفدار بر روی شبکه فیس‌بوک و شش میلیون نفر تعقیب‌کننده در تویتر، یعنی اینکه این یک پدیده اجتماعی است.

این واحد درسی بر آن است که ویژگی‌های جامعه‌شناختی لیدی گاگا را از زوایای موسیقی، طراحی لباس، نما آهنگ‌ها و جنبه‌های هنری فعالیت او بررسی کند.

لیدی گاگا متولد ۲۸ مارس ۱۹۸۶ در آمریکاست.

او در سال ۲۰۰۳ کار خود را با اجرای موسیقی راک در بخش‌های جنوبی نیویورک آغاز کرد و در اوت ۲۰۰۸ نخستین آلبومش، شهرت (Fame) را به بازار داد که به سرعت به پرفروش‌ترین آلبوم در بریتانیا، کانادا، آلمان و چند کشور دیگر تبدیل شد.

مجله تایم لیدی گاگا را در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان ذکر کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین