کد خبر: ۱۱۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۲

گاف بسیار بامزه سیمای ضرغامی در ساعت 5 بامداد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صداوسیما در آخرین شاهكارش، به گزارش یک مسابقه با نمایش تصاویر یک مسابقه دیگر پرداخت تا بدین ترتیب، همچنان در خلاقیت از تمامی رقبایش پیش باشد و غول‏های خبری به واسطه چنین سبک اطلاع‌رسانی كه می‏تواند میلیون‌ها مخاطب را تا مرز جنون عصبی نماید، انگشت به دهان بمانند! 

روزی كه عباس كیارستمی فیلم "شیرین" را ساخت، بسیاری به وی انتقاد كردند. فیلم خسرو و شیرین كه توسط كیارستمی ساخته شد، به‌گروهی از بازیگران زن سینمای ایران و فرانسه نشان داده می‏شود و آنچه مخاطب می‏بیند، تنها واكنش این زنان به فیلم به همراه صدای فیلم خسرو و شیرین است. این اثر ابتكاری با اقبال بزرگان سینما همراه شد، اما شاید به قول ژولیت بینوش "عباس"، هم هیچ گاه فكر نمی‏كرد بتوان خلاقیتی بیش از این در این سبک كار به‌وجود آورد و چنین اتفاقی در رسانه ملی ایران به وقوع بپیوندد! 

این ابتكار توسط صدا و سیما صورت پذیرفت، اما گزارشگر كه نمی‏‏خواست ریا شود، سهمی از این اتفاق را نیز برای چینی‌ها قائل شد و تاكید كرد چینی‏ها نیز با دادن یک دوربین به ایران، نقش‌آفرین بوده‏اند! 

این اتفاق بامداد امروز (یكشنبه) در شبكه سوم سیما به وقوع پیوست تا شبكه ورزش نیز برای عصبی كردن مردمی كه برای اداره این دستگاه عریض و طویل مالیات می‏دهند، نه تنها از دیگر بخش‏ها عقب نماند، بلكه به‌اصطلاح بسكتبالیست‏ها با همین پرتاب سه امتیازی در گاف دادن از برخی شبكه‏ها نیز پیش بیفتد. 

صبح یكشنبه، 30 آبان اندكی پس از پخش اذان صبح، پخش زنده مسابقات كشتی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی از شبكه سوم در حالی آغاز شد كه ناهماهنگی‏ها در استودیوی تهران و گوانگ‌ژو كاملاً مشخص بود. 

كشتی‌گیران ایران در حالی بر روی تشک A، مسابقات‌شان را آغاز كردند كه دوربین تلویزیون ایران پخش كشتی دیگری را بر روی تشک B نشان می‏داد و این اتفاق برای كشتی‏های سوریان و نوروزی به وقوع پیوست. گزارشگر مسابقات كشتی به‌تصور اینكه پس از چند ثانیه مشكل برطرف خواهد شد، ابتدا تلاش كرد این "گاف" بزرگ را نادیده بگیرد و در خصوص كلیت مسابقات كشتی سخن به‌میان آورد اما مشكل حل‌شدنی نبود! 

مجری در این شرایط در حالی كه گزارش كشتی سوریان را انجام می‏داد، تصاویر كشتی دیگری پخش می‏شد و ناچار در‌خصوص آن مسابقه كشتی نیز سخن می‏گفت! در واقع سوریان كشتی می‏گرفت، تلویزیون یک كشتی دیگر را پخش می‏كرد و گزارشگر، گزارش كشتی سوریان و حریفش به همراه كشتی‌ای كه از تلویزیون پخش می‏شد را گزارش می‌كرد و مخاطب مانده بود با این رسانه ملی چه كند! 

یا هماهنگی‌ای در این حد كه دوربین از تشک كشتی گیران ایرانی تصویر پخش كند نیز در ظرفیت فنی و اجرایی این سازمان بزرگ نیست؟! آیا یک شبكه محلی نیز چنین گافی می‏دهد كه شبكه ملی ایران چنین آبروریزی راه می‏اندازد؟ 

واقعاً برادر ضرغامی با چنین عملكردی، 5 صبح به همراه سایر مردم ایران حسابی دعایتان كردیم! 

نكته جالب آنكه پخش دوباره كشتی‌های سوریان ظهر یکشنبه صورت پذیرفت تا مردمی كه 5 صبح نخوابیده بودند تا رقابت كشتی‌گیران‌شان را ببینند، بیش از هر زمان از این وضعیت گلایه كنند و البته صدا و سیما نیز لابد پس از این مسابقات با انجام یک‌سری مصاحبه‌های سریالی با مردم كه حتی یک منتقد نیز در میان آنها نیست، از پوشش بازی‌های آسیایی به بهترین نحو ممكن و حتی بهتر از سایر شبكه‌های جهان یاد می‏كند، كما اینكه چنین اتفاقی پس از پخش زنده مسابقات جام جهانی فوتبال افتاد. 

گفتنی است، در حال حاضر گزارش‏هایی از چین پیرامون بازی‌های آسیایی به تهران مخابره می‏شود كه برخی گزارشگران غیرورزشی در حال ارائه گزارش هستند تا این پرسش مطرح شود كه با چه انگیزه‌ای برخی چهره‌های ناآشنا با ورزش، به عنوان خبرنگار اعزامی صداوسیما راهی گوانگ‌ژو شده‏اند؟ آیا هدف‌گذاری برای این اعزام‏ها صورت نمی‏پذیرد یا بازی‌های آسیایی رویدادی سیاسی است و ما در بی‌خبری به‌سر می‏بریم؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین