کد خبر: ۱۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳

وزیر دادگستری ژاپن استعفا داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مینورو یاناگیدا» در کنفرانسی خبری با ابراز تاسف از سخنانی که درباره آسان بودن شغل خود گفته بود، اعلام کرد: «برای چنین اظهارنظرهای که بدون تدبیر انجام شد مقصر هستم و باید عمیقا عذرخواهی کنم.» 

وزیر دادگستری ژاپن دوشنبه ‌ـامروزـ و بعد از آن‌که سخنان وی درباره آسان بودن این سمت، باعث خشم عمومی شد از مقام خود استعفا داد. 

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «مینورو یاناگیدا» در کنفرانسی خبری که برای اعلام استعفای وی برگزار شده بود، با ابراز تاسف از سخنانی که درباره آسان بودن شغل خود گفته بود، اعلام کرد: «برای چنین اظهارنظرهای که بدون تدبیر انجام شد مقصر هستم و باید عمیقا عذرخواهی کنم.» 

بنا بر این گزارش، استعفای یاناگیدا چالش جدیدی را پیش روی دولت «نائوتو کان»، نخست‌وزیر ژاپن قرار می‌دهد. 

یاناگیدا 14 ماه نوامبر گفته بود که وزیر دادگستری بودن کار آسانی است چرا که فقط باید دو عبارت را برای پاسخ به نمایندگان پارلمان به یاد داشته باشم: «از اظهار نظر درباره پرونده های فردی خودداری می‌کنم» و «بر مبنای قانون و شواهد با مسائل برخورد می‌کنیم.» 

سخنان یاناگیدا خشم و انتقاد شدید نمایندگان پارلمان را به دنبال داشت تا جایی که بسیاری از آنها استعفای وی را خواستار شدند. 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حزب مخالف «لیبرال دموکرات» تصمیم داشته است یاناگیدا را استیضاح کند. چنین اقدامی برای وی تعهد‌آور نیست اما ضربه‌ای به کابینه کان که محبوبیت آن به کمتر از 30درصد کاهش یافته است، محسوب می‌شود. 

وی نخستین وزیری بود که بعد از ترمیم کابینه ژاپن در اواسط ماه سپتامبر از سمت خود استعفا می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین