کد خبر: ۱۱۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴

مخفی‌کاری مسئولان کاراته و مدالی که سوخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست کاروان ایران فدراسیون کاراته را مسئول پاسخ‌گویی به حادثه پیش آمده برای بانوان به خصوص "پگاه زنگنه" می‎داند در حالیکه تاکنون هیچ یک از مسئولان فدراسیون حاضر به شفاف‌سازی نشده‎اند و حتی آن را یک "شایعه" می‎دانند! 

بیشتر از دو روز از واژگون شدن اتومبیل برقی داخل دهکده ورزشکاران بازی‌های آسیایی در پیچ مسیر و پرتاب شدن بانوان ملی پوش کشورمان به بیرون از ماشین می‌گذرد.

از مجموع چهار ملی پوش حادثه دیده، "پگاه زنگنه" دچار آسیب دیدگی شدیدتری شد تا آنجا که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان Panyu شهر گوانگجو و از دست دادن این دوره از بازی‌های آسیایی شد. با این حال تاکنون هیچ مقام مسئولی مسئولیت این حادثه و اتفاقی که به قیمت تهدید شدن سلامتی پگاه زنگنه تمام شده را بر عهده نمی‌گیرد!

فدراسیون کاراته پس از موافقت فدراسیون جهانی با حضور محجبه بانوان ایرانی در رویدادهای بین‌المللی مختلف تلاش زیادی برای صورت گرفتن نخستین اعزام بانوان ملی پوش به بازی‌های آسیایی انجام داد و در نهایت مدیریت امروز این فدراسیون در فاصله یک ماه مانده تا آغاز شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در گوانگجو موفق شد مجوز اعزام بانوان را از کمیته ملی المپیک بگیرد. با این حال هیچ یک از مسئولان این فدراسیون تاکنون حاضر به شفاف‌سازی برای برطرف شدن ابهامات نشده‌اند.

سیروس یزدانی، نایب رئیس فدراسیون کاراته با گفتن "من تازه رسیدم و از چیزی خبر ندارم" خود را از هرگونه اطلاع رسانی منع کرد. البته همه مسئولان تیم‌های مستقر در دهکده ورزشکاران از حادثه واژگون شدن ماشین حامل بانوان کاراته و جزئیات آن مطلع هستند و این در حالی است که یکی از افرادی که در قالب تیم کاراته به گوانگجو آمده در اولین واکنش پس از انتشار اخبار در این زمینه، اعلام کرده بود که "شایعه است و می‌خواهند روحیه تیم را به هم بزنند.

البته در مورد حادثه ای که علاوه بر تیم ملی کاراته، کل کاروان ورزش ایران در گوانگ‌جو را تحت تاثیر قرارداده است نمی‌توان گفت که واقعا مسئولیت بر عهده فدراسیون کاراته است یا کمیته ملی المپیک؟ اما در هر صورت لازم بود بر طرف شدن نگرانی ها یک مقام مسئول از فدراسیون کاراته در این زمینه اطلاع رسانی کرده و ابهامات را برطرف کند. خصوصا اینکه بهرام افشارزاده فدراسیون کاراته را در این زمینه مسئول می‌داند.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: این از بی احتیاطی خود بانوان کاراته بود که چنین اتفاقی برایشان روی داد. وگرنه چرا دیگر ورزشکارانی که خیلی زودتر از آنها وارد دهکده بازی‎های آسیایی شدند هیچ حادثه‎ای نداشتند. مقصر اصلی آسیب دیدگی "پگاه زنگنه" هم خودش است که هنگامی که ماشین در حال حرکت بود بسیاری مسائل را رعایت نکرده است. خود پگاه هم این مسئله را قبول دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در عین حال تاکید دارد که مسئولان فدراسیون هم باید پاسخگوی این موضوع باشند: " البته این به منزله این نیست که هیچ کس دیگر در این مورد نباید پاسخ‌گو باشد. فدراسیون کاراته و به خصوص مربیان و سرپرست تیم ملی بانوان باید پاسخ‌گوی این حادثه باشند. به هرحال حتما اعضای کادر فنی تیم ملی کاراته به هنگام حادثه در کنار ملی‎پوشان بوده‌اند".

شاید بر اینکه چرا چنین اتفاقی در جریان بازی‌های آسیایی برای تیم ملی کاراته بانوان و ملی پوشی که به گفته مربیانش امید مدال بود، افتاده است انتقاد زیادی وارد نباشد اما مخفی‌کاری مسئولان فدراسیون کاراته در این زمینه جای سوال دارد.

به هر حال آسیب دیدگی پگاه زنگنه در حدی شدید بوده که منجر به بستری شدن وی، از دست دادن بازی های آسیایی و از همه مهمتر مشاهده لکه‌های خونی در قسمت آسیب دیده سر او شده است. هر چند که به گفته رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک آینده ورزشی این بازیکن در خطر نیست که در غیر این صورت مشخص نیست چه کسی حاضر به قبول مسئولیت و پاسخ‌گویی می‌شد.

کمیته ملی المپیک، فدراسیون کاراته را مسئول آسیب دیدگی پگاه زنگنه معرفی کرده است با این حال این کمیته تا زمان بهبودی کامل این ورزشکار ملی پوش پیگیر وضعیتش خواهد بود. افشارزاده ضمن اعلام این خبر در مورد هزینه‌های مبوط به درمان زنگنه، گفت: کمیته تشکیلاتی شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی تمام هزینه‎های لازم در این زمینه را باید پرداخت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین