کد خبر: ۱۱۴۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

طراحان جداسازی ری از تهران، دنبال منافع شخصی هستند

جدایی ری از تهران، مقدمه تجزیه پایتحت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طراحان ایده جداسازی ری از تهران عده‌ای از نخبگان بودند که به‌طورحتم با این تفکیک، به پست و منصبی می‌رسند و به‌دنبال منافع شخصی هستند درحالی‌که باید قبل از سود شخصی، منافع عمومی مدنظر قرار گیرد.

داریوش قنبری با انتقاد از طرح جداسازی ری از تهران تاکید کرد: متأسفانه این طرح در صورت تصویب باب جدیدی برای جداسازی مناطق دیگر از تهران باز می‌کند.

او افزود: تجربه مشابه این طرح در مورد کرج نتایج منفی به‌بار داشت به طوریکه تفکیک کرج از تهران در بلند مدت تأثیرات منفی گذاشته و مردم کرج هم به این مسأله اشراف دارند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: شهر تهران مشکلات یک‌دست دارند و باید تحت یک مدیریت واحد اداره شود و درحالیکه با تفکیک ری به عنوان بخش مهمی از شهر تهران، خدمات رسانی به مردم این منطقه را دچار مشکل کرده و تجربه ناخوشایند و ناموفق جداسازی‌های گذشته را تکراری کند.

قنبری تفکیک ری از تهران را باعث استقرار مدیریت چند پارچه در کشور دانست و یادآور شد: برروی این طرح کار کارشناس دقیق وکافی نشده و برای اجرا ضرورت ندارد. 

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی براینکه با تفکیک ری از تهران سود و عوارضی حاصل از کارخانه‌های ری برای همین بخش و مردمانش خرج می‌شود گفت: اگر بحث درآمد مطرح باشد، کارخانه‌هایی هم در داخل تهران وجود دارند که نسبت به کارخانه‌های ری عوارض بیشتری پرداخت می‌کنند.

به گفته قنبری، طراحان ایده جداسازی ری از تهران عده‌ای از نخبگان بودند که به طورحتم با این تفکیک، به پست و منصبی می‌رسند و به دنبال منافع شخصی هستند درحالیکه باید قبل از سود شخصی، منافع عمومی مدنظر قرار گیرد. 

در سیصدو سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران،اعضای شورا نسبت به جدا سازی ری از تهران که به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شده است، انتقاداتی را مطرح کردند و تمام اعضا به جز پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با این طرح موافق بوده و دفاعیات خود را نیز در صحن علنی قرائت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین