کد خبر: ۱۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴

وزیر رفاه: اجرای عدالت کار مشکلی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیررفاه با اشاره به اینکه بیشترین سود هدفمندسازی یارانه‌ها برای محرومان، مستضعفان و مددجویان است، تصریح کرد: درسال‌های آینده منابع بیشتری از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد. 

وزیر رفاه تامین اجتماعی اظهارداشت: از اینکه رییس‌جمهور با وجودگرفتاری‌های کاری درجمع خیرین مسکن‌ساز بهزیستی حاضر شده است تشکر می‌کنم. 

به‌گزارش خبرنگارایلنا، صادق محصولی درهمایش خیرین مسکن‌ساز بهزیستی که در محل سالن اجلاس سران و با حضور رییس‌جمهور برگزار شد،افزود: شاکریم خدا را که دولت نهم و دهم به تاسی از علی‌ (ع) اجرای عدالت و خدمت بی‌منت به مردم را هدف اصلی خود قرار داده است. 

وی با اظهار امیدواری برای انجام کارهای بزرگ‌تر گفت: بنده نه فقط به عنوان وزیر رفاه و عضوکابینه بلکه به عنوان یک شهروند شاهد بوده‌ام که این دولت عزم جدی در جهت حل مشکلات محرومان و مستضعفان را دارد. 

محصولی تصریح کرد: موردی سراغ ندارم‌که مربوط به کمک به مددجویان باشداما رئیس‌جمهور توجه و حمایت لازم را نکرده باشدکه این جای افتخار است. 

او گفت: درحال حاضر هم که دولت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را دردست اجرا دارد باز هم هدف از اجرای این طرح عدالت گستری است. 

به‌گفته محصولی 30 درصد از مردم از 70 درصد یارانه‌های کشوراستفاده می‌کنندکه این مصداق بی‌عدالتی است اما عزم دولت براین است که با هدفمندسازی یارانه‌ها این بی‌عدالتی را مرتفع کند. 

وزیررفاه با اشاره به اینکه بیشترین سود هدفمندسازی یارانه‌ها برای محرومان، مستضعفان و مددجویان است، تصریح کرد: درسال‌های آینده منابع بیشتری از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد. 

محصولی اظهار داشت: چون اجرای عدالت کار مشکلی بوده و هست و با وجودی که دولت‌های گذشته براجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اذعان داشته‌اند اما نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.
وی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها مراحل عملیاتی خود را طی می‌کند،گفت: این طرح با همکاری دولت و مجلس و شخص رییس‌جمهور اجرایی می‌شود. 

محصولی با اشاره به عملکرد وزارت رفاه در دولت نهم و دهم گفت: توانمندسازی معلولان و مددجویان از طریق اعطای وام اشتغال و مسکن، بیمه‌های اجتماعی برای کارگران ساختمانی، بیمه تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار، برقراری پوشش بیمه اجتماعی برای 800 هزار نفر از عشایر از جمله عملکردهای وزارت رفاه است. 

او بیمه ایرانیان برای 5/2 میلیون نفر، بیمه درمانی رایگان برای 22 میلیون نفر، توزیع سهام عدالت بین 6 میلیون خانواده، توزیع بن‌های غیرنقدی برای 9 میلیون نفر به صورت سالانه، تامین 344 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و افزایش 240 تا 400 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و اهدای 200 هزار فقره جهیزیه برای آنان را از دیگر اقدامات وزارت رفاه در دولت نهم و دهم برشمرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین