کد خبر: ۱۱۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۰

توافق محرمانه دولت بامجلس برای انحلال دانشگاه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس گفت: وزارت بهداشت و نمایندگان كمیسیون‌های مختلف مجلس درباره ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران در دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی به تفاهم رسیدند اما قرار شد برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی جزئیات این مذاكرات رسانه‌ای نشود.

رمضان محسن‌پور افزود: به دعوت رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نایب رئیس كمیسیون اصل 90 جلسه‌ای تفاهم‌آمیز بین وزیر و معاونان وزارت بهداشت با نمایندگان مجلس درخصوص ادغام دانشگاه ایران برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه كه علاوه بر عباسپور، وحید دستجردی، محققی، امامی رضوی، قانعی و اینجانب، نایب رئیس اول و دوم كمیسیون بهداشت و درمان، زاكانی و سروری و شهرزاد نمایندگان مجلس، فروزنده، معاون امور نیروی انسانی ریاست‌جمهوری، نمایندگان بازرسی كل كشور، اعضای هیئت علمی دانشگاه سابق ایران و شهیدبهشتی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز حضور داشتند وزیر بهداشت درباره ادغام دانشگاه سابق ایران در دانشگاه‌های تهران و شهیدبهشتی توضیحات لازم را به حضار ارائه كرد.

وی با اظهار اینكه جلسه مذكور بسیار خوب و تفاهم‌آمیز آغاز و پایان یافت، افزود: وزیر بهداشت به سؤالات متعدد حاضران در جلسه پاسخ‌های لازم برای رفع شبهات را ارائه كرده و دوستان دانشگاه سابق ایران، شهیدبهشتی و تهران پس از شنیدن این توضیحات اعلام كردند همه تلاش خود را برای تمام شدن بحث این ادغام به نفع كشور و مردم و پیشگیری از هرگونه تنشی به كار خواهند گرفت.

وی جلوگیری از سوء استفاده احتمالی را دلیل عدم رسانه‌ای شدن این جلسه ذكر كرد و گفت: تمام اعضاء در این جلسه با حسن نیت شركت كرده و قرار شد برای ادامه همكاری‌ها جلسات دیگری نیز در آینده برگزار شود.

وی درباره توجیه شدن نمایندگان و رؤسای كمیسیون‌های مخالف با این ادغام نیز در جلسه مذكور، بیان داشت: هیچ كس در این جلسه مخالفت ماهوی خود را با این ادغام اعلام نكرد، فقط برخی از حضار در خصوص شكل این ادغام و نحوه انجام آن اعتراض و مخالفت كردند كه وزیر بهداشت توضیحاتی نیز در این زمینه در فضایی دوستانه مطرح كرد.

قائم مقام وزیر در امور مجلس تصریح كرد: قاطبه اعضای جلسه با توجه به اینكه شرایط را برای همكاری مناسب دیدند به یكدیگر توصیه كردند كاری كنند تا این ادغام در نهایت برای وزارت بهداشت نتیجه مطلوب داشته و منجر به ارتقاء امور در حوزه نظام سلامت كشور شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین