کد خبر: ۱۱۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۳

افتخار می کنیم با امریکا مخالفیم

آفتاب‌‌نیوز : انبار لوئی گفت: سازمان ملل محلی است که تقریبا تمام کشورهای دنیا در آنجا نمایندگی دارند و ربطی به دولت امریکا ندارد و جزء خاک امریکا نیست. 

وی اضافه کرد: هر چند رابطه ما با امریکا قطع است اما به لحاظ حقوقی امریکاییها نمی توانند مانع ورود رییس جمهور ما به این محل بشوند.
عضو شورای سر دبیری روزنامه رسالت افزود: البته خارج از محدوده سازمان ملل دولت امریکا تصمیم گیرنده است که مقامات سیاسی کشورهای دیگر تا چه محدوده ای می توانند سفر کنند. ولی گمان نمی کنم رییس جمهور ما خارج از محدوده سازمان ملل کاری داشته باشد که لازم باشد از این محدوده خارج شود.
وی این بحث را که دولت امریکا با تعیین محدوده برای ریاست جمهوری ایران سعی در تحقیر وی دارد را بی مورد دانست و گفت: این نشانه خصومت امریکا با ما است، یعنی روابط ما با امریکا دوستانه نیست و در مقابل روابط امریکا نیز با ما دوستانه نخواهد بود و خصوصا ما افتخار می کنیم با امریک مخالفیم و سر آشتی ناپذیری با امریکا دارم و طبیعی است که آنها رفتاری از خود نشان دهند که نشان دهنده این خصومت باشد.
کاظم انبارلوئی دستگیری احمدی نژاد از سوی دولت امریکا را به اتهام حضور وی در جریان اشغال سفارت امریکا غیر ممکن دانست و اظهار داشت: آقای احمدی نژاد حضور خود را در این جریان تکذیب کرد، از سوی دیگر باید توجه داشت سازمان ملل خاک امریکا نیست و آقای احمدی نژاد وارد خاک امریکا نمی شود، سازمان ملل به لحاظ جغرافیایی داخل خاک امریکا است ولی به لحاظ حقوقی حکم یک سفارتخانه بزرگ را دارد که متعلق به همه کشورهای عضو می باشد و چون به لحاظ حقوقی زمین هر سفارتخانه ای جز خاک آن کشور محسوب می شود و کسی حق تعرض به این محل را ندارد دولت امریکا هم مجاز به دستگیری آقای احمدی نژاد نیست.
وی در پایان بیان کرد: قوانین امریکا بر سازمان ملل حاکم نیست و سازمان ملل قوانین خاص خود را دارا می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین