کد خبر: ۱۱۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
سردار مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی:

تولید پراید و وانت نیسان به صلاح کشور نیست

حدود 500 هزار گواهینامه هوشمند صادر شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف گفت: هموطنان در اوج تقاضای سفر و در جاده‌های شمال کشور باید حداقل 3 تا 4 برابر مدت عادی برای رسیدن به مقصد پیش‌بینی کنند.

سردار اسکندر مومنی با این مطلب افزود: بیش از 40 هزار نفر از ماموران پلیس در تعطیلات پایان این هفته کنترل ترافیک و سفرهای برون شهری را به عهده خواهند داشت. 

وی تعداد افرادی را که عادت به تخلف دارند، کم دانست و گفت: با این افراد متخلف که کمتر از 5 درصد هستند، برخورد جدی خواهد شد.

سردار مومنی تصریح کرد: در مسیر تهران- مشهد و اصفهان - شیراز، سیستم هوشمند کنترل ترافیک نصب و باعث کاهش قابل توجه تخلفات شده است.

وی با اشاره به اینکه به ماموران خود حضور در محل‌های حادثه خیز را توصیه کرده ایم، افزود: میزان سوانح با وجود کاهش آن به ویژه از سال 86 به بعد، همچنان بالاست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بیش از 90 درصد سوانح به علت شتاب و عجله است بنابراین مدیریت سفر در زمان رفت و برگشت از سوی هموطنان در کاهش حوادث بسیار موثر است.

سردار مومنی افزود: حدود 10 سال قبل کل خودروهای کشور حدود 3 میلیون و 400 هزار دستگاه بود که اکنون فقط در تهران بیش از این تعداد خودرو وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش آلودگی هوا افزود: سخت گیری درباره معاینه فنی خودروها به نفع مردم و سلامتی آنان است.

سردار مومنی درباره ایمنی خودروهای تولیدی گفت: مواردی که قرار بود خودروسازان تا پایان سال 89 و 90 اجرا کنند تا 85 درصد اجرایی شده است و پلیس نیز درباره ایمنی خودروها هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت.

وی گفت: خودروی پراید و وانت نیسان بسیار پر خطرند و باید برای آنها در آینده جایگزینی پیدا شود زیرا تولید آن به نفع کشور نیست.

مومنی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: این طرح آثار بسیار مثبتی دارد و پلیس راهور در بحث روان سازی ترافیک و نظارت بر حمل و نقل عمومی نقش خود را ایفا می‌کند.

وی گفت: قوانین کنونی راهنمایی و رانندگی که از 40 سال پیش تاکنون اعمال می‌شود، بازدارندگی مناسبی ندارد و با آن نمی توان وضعیت کنونی را کنترل کرد.

سردار مومنی با بیان اینکه‌ قانون جدید راهنمایی و رانندگی بازدارندگی لازم را خواهد داشت، افزود: قانون جدید راهنمایی و رانندگی عبور و مرور را تسهیل می کند.

رئیس پلیس راهور درباره طرح گواهینامه هوشمند گفت: در حال حاضر‌ کل گواهینامه‌ها در کشور به صورت هوشمند صادر می‌شود و در مرحله بعد به دنبال تعویض گواهینامه‌های قبلی خواهیم بود.

سردار مومنی افزود: تاکنون حدود 500 هزار گواهینامه هوشمند صادر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین