کد خبر: ۱۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
آيت‌الله كاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

در حال حاضر كه دشمن ما را احاطه كرده نياز به وحدت در كشور داريم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما امروز بیشتر از گذشته نیاز به صمیمیت، وحدت کلمه و توجه به ارشادات مقام معظم رهبری و طاعت و تعظیم از ایشان داریم.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به روایات و توصیه‌های اهل بیت در مورد روز عیدغدیر خم اشاره کرد و گفت: این روایات و توصیه‌ها به‌خاطر عظمت دادن به غدیر و اهمیت دادن به مقام ولایت است.

خطیب موقت تهران ادامه داد: داستان غدیرخم نشان می‌دهد که حکومت براساس اسلام خواست اسلام در تمام زمان‌ها است و دلایل حکومت در عصر غیبت که همان حکومت ولایت فقیه است نیز در کتب مختلف آمده و بهتر از همه، امام خمینی دلایل آن را تشریح کرده است.

وی با بیان اینکه داستان غدیر خم می‌خواهد بگوید حکومت اسلامی و ولایت باید باشد، ادامه داد: حکومت ولایت فقیه در سایه حکومت دایره ولایت است و در شرایط غیبت کبری آن چیزی که تمام نبوت را تحقق خواهد بخشید زمامداری حضرت ولی‌عصر (عج) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چگونه در عصر غیبت همواره می‌توان ولایت را نگه داشت، اظهار داشت: از روایت مختلف می‌توان متوجه شد که حکومت ولایت فقیه در عصر غیبت از زمینه‌های حکومت جهانی امام زمان (عج) است و حتی اگر یک روز هم از عالم مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طول می‌دهد که امام زمان‌(عج) آمده و حکومت جهانی را برپا کند.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: برای حکومت امام زمان (عج) باید نظامی به‌وجود آید تا زمینه‌ساز برپایی حکومت جهانی باشد و در این خصوص جز مجتهد و فقیه جامع‌الشرایط نمی‌تواند آن را به‌وجود آورد و کسی که آغازگر و پایه‌گذار این نظام بود، امام خمینی بودند و به لطف حق تعالی مقام معظم رهبری که یک مجتهد و فقیه جامع‌الشرایط هستند زمامداری حکومت را برعهده داشته و خداوند وجود ایشان را حفظ کند تا پرچم را به دست مبارک امام‌ زمان بدهند.

وی به روز 7 آذر روز نیروی دریایی و فداکاری و ایثارگری این نیرو در جنگ اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که نیروی دریایی جمهوری‌اسلامی از سربازان نیروی امام زمان باشند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج در لغت به معنای محیا، آماده و ساخته شده است و بسیجی بودن یعنی خود را ساختن است که این معانی در کتب مختلف لغت آمده است.

وی بسیج را واژه‌ای با ارزش دانست و خطاب به بسیجیان گفت: شما فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بسیاری داشتید و خدمات بسیاری را نیز برای این نظام انجام داده‌اید ولی باید به خداوند متعال و ایمان به او توجه داشته باشید و وظایف خود را فراموش نکنید. باید مرد داد، عدل، صدق، صفا و صمیمیت باشید و حقوق خانواده و همسایه و دیگران را رعایت کنید.

آیت‌الله امامی کاشانی به دشمنی‌ها و تحریم‌ها و مشکلاتی که برای نظام بوجود می‌آورند،اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که دشمن ما را احاطه کرده نیاز به وحدت کلمه در کشور داریم و دشمنان به دشمنی با کشوری که اسلامی است دشمنی برخواسته‌اند و به بهانه‌ یک دانش علمی صلح آمیز آن بلاها را سر ما می‌آورند.

وی تاکید کرد: ما امروز بیشتر از گذشته نیاز به صمیمیت، وحدت کلمه و توجه به ارشادات مقام معظم رهبری و طاعت و تعظیم از ایشان داریم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: این کار بسیار حساس با همکاری تمام قوا، صاحب نظران، همکاری و همدلی ملت و توجه به توصیه‌ها و درخواست‌های باید انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین