کد خبر: ۱۱۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶

ادامه رکوردشکنی‌ها در سینمای انگلیس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فروش سینمای انگلیس در سال ‌٢٠١٠ از رقم یک‌ونیم میلیارد پوند خواهد گذشت. 

انجمن توزیع‌کنندگان فیلم انگلیس در گزارشی اعلام کرد، میزان فروش کلی سینماهای این کشور در پایان سال جاری میلادی بیش از یک میلیارد پوند برابر با ‌٥٧/١ میلیارد دلار خواهد بود. 

این گزارش نشان می‌دهد، تا پایان ماه اکتبر میزان فروش بلیت در سینماهای انگلیس ‌٩٣٣ میلیون پوند بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ‌٦ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش اسکرین دیلی، با ادامه فروش چشم‌گیر «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» و در پیش بودن اکران آثاری چون «مگامایند»، «وقایع نارنیا»، «گردشگر» و «توقف‌ناپذیر» انتظار می‌رود فروش سینماهای انگلیس در پایان سال ‌٢٠١٠ بتواند رکورد ‌٦/١ میلیارد پوند سال گذشته را بشکند و پردرآمدترین سال تاریخ سینمای این کشور را رقم بزند. 

بر اساس این گزارش، در ‌١٠ ماهه اول سال ‌٢٠١٠، بیش از ‌١٤٣ میلیون شهروند انگلیسی به سالن‌ها سینمای این کشور رفتند. 

در حال حاضر سومین قسمت از انیمیشن سه‌بعدی «داستان اسباب‌بازی» پرفروش ترین فیلم سال ‌٢٠١٠ انگلیس است. فیلم «داستان اسباب‌بازی ‌٣» اگرچه در رتبه‌ اول پرفروش‌ترین‌ها ایستاده است، اما در فهرست پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینمای انگلیس پس از «آواتار» در رتبه‌ دوم قرار دارد. 

«آلیس در سرزمین عجایب»، «آغاز»،‌ «شرک تا ابد» و «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» دیگر فیلم‌های پرفروش سینماهای انگلیس در سال ‌٢٠١٠ بوده‌اند. 

فیلم «هدیه‌های مرگ» به‌عنوان آخرین قسمت از سری فیلم‌های پرطرفدار این شخصیت جادویی در تعطیلات آخر هفته رکورد فروش آغازین سینمای انگلیس را شکست. 

کمپانی «برادران وارنر» روز گذشته اعلام کرد، فروش آغازین فیلم‌ «هری پاتر» در سینماهای انگلیس ‌٢٨ میلیون دلار بوده است که این بیشترین فروش هفته‌ اول یک فیلم در تاریخ سینمای انگلیس بوده است. 

آخرین قسمت‌ «هری پاتر» رکورددار بیشترین حجم فروش در روز جمعه، شنبه و سه روز آغازین اکران تاریخ سینمای انگلیس شده است. پیش از این فیلم‌ «جیمز باند؛ ذره‌ای آرامش» این رکورد را در اختیار داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین