کد خبر: ۱۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۱

بی‌خبری وزیر کار از طرح جامع رفع بیکاری!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر صنایع و معادن به‌تازگی و در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید ورق گالوانیزه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جامعی برای حل یک باره معضل بیکاری در دستور کار دولت قرار گرفته است،‌ اما وزیر کار و امور اجتماعی نسبت به این طرح اظهار بی‌اطلاعی کرد.

خبرنگار ایسنا، درباره‌ این طرح جامع که وزیر صنایع و معادن به تازگی از آن اطلاع داد، با وزیر کار و امور اجتماعی گفت‌وگویی کرده که متن آن به این شرح است. 

آقای شیخ‌الاسلامی! به‌تازگی وزیر صنایع و معادن اطلاع دادند که دولت در حال بررسی طرحی جامع است تا معضل بیکاری را یک‌باره حل ‌کند. شما از این طرح اطلاعی دارید؟

ـ خیر من اطلاعی ندارم.

‌چطور از طرحی که مرتبط با موضوع فعالیت‌تان است اطلاعی ندارید؟

ـ درباره این طرح می‌توانید از وزیر صنایع سوال کنید. من این موضوع را از زبان ایشان نشنیده‌ایم. 

اما ایشان اعلام کرده‌اند که این موضوع در دولت مطرح است.

ـمن همیشه گفته‌ام که مسوول اشتغال، یک نفر و یا یک دستگاه نیست. وزارت صنایع، وزارت بازرگانی‌، وزارت کشاورزی و سایر اجزای دولت هر کدام برای ایجاد شغل سهمی دارند. اگر وزیر صنایع درباره طرحی در دولت صحبت کرده‌اند، درست است. دولت طرح‌های فراوانی دارد که شغل ایجاد کند و معضل بیکاری را حل کند. رییس جمهور هم به تازگی صراحتا فرموند بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت به موضوع مهم اشتغال وارد می‌شود. البته این به معنی آن نیست که تا کنون به این موضوع پرداخته نشده است، ولی منظور این است که از این پس جدی‌تر شخص ایشان نیز به موضوع اشتغال ورود پیدا می‌کنند و این مساله در صدر برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت قرار می گیرد تا مشکل بیکاری حل شود. 

درست است که دولت طرح‌های متنوعی برای ایجاد اشتغال دارد، اما جزییات طرح جامعی که وزیر صنایع از آن خبر داده هنوز مشخص نیست. شما هم درباره آن اطلاعی ندارید؟

ـهمان طرح‌هایی که تا به الان اعلام شده مد نظر دولت است. البته اگر رییس دولت بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها به موضوع اشتغال ورود کنند، برنامه‌های گوناگونی مطرح است. یکی از آن‌ها استفاده از صندوق توسعه ملی است که منابع فراوانی را می‌تواند وارد جامعه کار و تولید کند و به چرخش چرخ‌های اشتغال کشور شتاب بدهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین