کد خبر: ۱۱۴۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۲

کار مفید در کشور روزانه «۲ساعت»!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به میزان پایین بهره‌وری در کشور، گفت: ‌کم‌توجهی به تعهدات کاری یکی از مهمترین دلایل پایین‌ بودن میزان بهره‌وری در کشور است چرا که کم توجهی نیروی انسانی به کار، در روند فعالیت اقتصادی نقص ایجاد می‌کند.

وی افزود: عدم توجه به تعهد کاری باعث وارد شدن خسارت به اقتصاد کشور خسارت می‌شود که در پی آن میزان بهره‌وری نیز پایین می‌آید؛ اما در کل کم‌ کاری در خصوص تعهدات کاری یکی از عمده‌ترین مشکلات کشور است. به‌طور مثال اگر تعهد کاری روزانه در کشورمان ۸ ساعت است، طبق بررسی‌های انجام شده فعالیت و کار مفید در کشورمان تنها دو ساعت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اخیرا استاندار اصفهان سفری به چین برای خرید واگن قطار شهری داشت، او تعریف می‌کرد که وقتی وارد یک کارخانه در این کشور شدیم، ورود هیئت ایرانی همزمان با صرف وعده ناهار کارگران آن کارخانه بود.

“استاندار اصفهان می‌گفت، بنده دیدیم که کارگران بسیار با عجله مشغول صرف ناهار هستند لذا به یکی از مسئولان گفتم که چرا کارگران شما اینقدر با عجله غذا میل می‌کنند، او هم در پاسخ به استاندار گفته بود که کارگران مجموعا ۲۰ دقیقه فرصت برای صرف ناهار دارند و اگر بیشتر از ۲۰ دقیقه، وقت برای ناهار خود صرف کنند به آنها تذکر و اخطار داده خواهد شد “.

موسوی خاطرنشان کرد: اما در ایران وقتی صبح به برخی ادارات و کارخانجات مراجعه می‌کنیم، شاید ساعت ۹ صبح باشد اما هنوز کار در آن کارخانه یا اداره آغاز نشده است. در این گونه موارد معمولا عده‌ای مشغول صرف صبحانه و عده‌ دیگری هم مشغول استراحت هستند. همین عدم توجهات باعث می‌شود که کشور به نتایجی که مدنظر دارد، دست نیابد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر در حال حاضر می‌بینیم که کشوری همانند ژاپن پیشرفت کرده و می‌تواند به لحاظ اقتصادی در برابر ایالات متحده هم بایستد، دلیل پیشرفت این کشور عمل به شعار «کار» بود؛ همین شعار باعث شد که آنها در حال حاضر به لحاظ صنعتی تا حدی پیشرفت کرده‌اند که در برخی موارد حتی گوی سبقت را هم از برخی ابرقدرت‌های اقتصادی هم ربوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین