کد خبر: ۱۱۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۷

ادعای وزیر امور خارجه‌ ‌مصر درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه‌ ‌مصر در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی از جمله عراق، لبنان و بحرین شد. 

به گزارش خبرگزری فرانسه، احمد ابوالغیظ ـ وزیر امور خارجه‌ مصر ـ در گفت‌و‌گو با روزنامه قطری " الشرق" با به کار بردن واژه "خلیج" به جای "خلیج فارس" هم‌چنین مدعی شد: نباید اجازه مداخلات ایران در امور داخلی خلیج (فارس) داده شود. 

وی در ادامه سخنان بی‌پایه‌اش افزود: ما به برادران‌مان در ایران می‌گوییم عراق باید رها شود و لبنان باید به حال خود گذاشته شود و نباید به هیچ وجه در بحرین دخالت کرد. 

وی که به همراه حسنی مبارک، رییس جمهور مصر به دوحه سفر کرده بود، ادامه داد که امنیت کشورهای خلیج (فارس) در درجه‌ اول مطرح است و مصر برای آن اهمیت زیادی قائل است. 

وزیر امور خارجه‌ ‌مصر هم‌چنین راه حل دیپلماتیک میان ایران و جامعه‌ بین‌المللی را در زمینه برنامه‌ هسته‌یی خواستار و گفت: راه حل مشکلات غربی-ایرانی باید از طریق راه‌های دیپلماتیک و سیاسی و به دور از اقدام نظامی حاصل شود. 

به گزارش ایسنا، این اظهارات ضدایرانی در حالی از سوی وزیر امور خارجه مصر مطرح می‌شود که ایران همواره به عنوان یک کشور بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه، بر تقویت همکاری‌های منطقه‌یی به دور از دخالت در امور دیگران تاکید دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین