کد خبر: ۱۱۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۱

روباتی كه رشد كرد! / گزارش تصویری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جورج به مدت 15 سال شریك و دوست خانواده سیل و یكی از محبوبترین شخصیت‌های روباتی زمان خود بود و با تعویض قطعات همانند روبات شهر روبات‌ها رشد كرد و از "جورج كودک" به "جورج بزرگسال" تبدیل شد. اما پس از این مدت، روبات به گوشه گاراژ منتقل شد و به مدت 45 سال در میان گرد و خاک‌ها ماند.

سال 1950 یک جوان 19 ساله انگلیسی به نام "تونی سیل" تنها با 15 پوند و با استفاده از آهن قراضه‌های یک هواپیمای بمب افكن "ولینگتون" جنگ جهانی دوم یک آدم آهنی به نام "جورج" را در گاراژ خانه خود ساخت.

متاسفانه رایانه‌های آن زمان بسیار بزرگ و ناكارآمدتر از آن چیزی بودند كه بتوانند حافظه و هوش قابل تاملی به جورج ارزانی كنند اما این روبات بسیار سرگرم كننده بود و قادر بود در خیابان راه برود و كمی حرف بزند. به خصوص شباهت بسیاری به آدم آهنی داشت كه در داستان شهر جادوگر اوز است اما در ابعاد كوچكتر.

جورج به مدت 15 سال شریك و دوست خانواده سیل و یكی از محبوبترین شخصیت‌های روباتی زمان خود بود و با تعویض قطعات همانند روبات شهر روبات‌ها رشد كرد و از "جورج كودک" به "جورج بزرگسال" تبدیل شد. اما پس از این مدت، روبات به گوشه گاراژ منتقل شد و به مدت 45 سال در میان گرد و خاك‌ها ماند.

به تازگی "تونی سیل" كه 79 سال دارد و افسر بازنشسته نیروی هوایی انگلیس است تصمیم گرفت پس از 45 سال دوری از روبات بار دیگر آن را به زندگی بازگرداند.

براساس گزارش دیلی میل، سیستم كنترل از راه دور این نسخه جدید از جورج 6 فوتی (182 سانتیمتری) دارای دو باتری جدید شده و كاملا روغنكاری شده است.

تونی سیل در این خصوص توضیح داد: "من آن را از گاراژی كه در آن مدت 45 سال بی حركت مانده بود بیرون آوردم. قسمتهایش را جدا كردم، تعمیرش كردم و خوشبختانه جورج هم دوباره به كار افتاد."

تصاویر روزنامه های 1949 كه خبر ساخت نمونه كودک روبات را مطرح می‌كند
روبات با كمک سیستم كنترل از راه دور كه دست تونی است در خبایان راه می‌رود
روبات بزرگ می‌شود
روغنكاری و تعمیر پس از 45 سال
بازگشت به زندگی
دوستان پس از 45 سال دوری بار دیگر در كنار هم {$old_album_114810}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین