کد خبر: ۱۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۰

وزیر در معرض استیضاح

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی بالاخره کار دست آقای وزیر داد. اعضای کمیته تفحص که بدون حضور صادق محصولی هر هفته تشکیل جلسه می‏دهد تا کنون چندین بار از انتصابات غیرقانونی او انتقاد کرده و از اذعان وی بر کارهایش تعجب کرده‏اند. 

نمایندگانی که تا پیش از این با مطرح کردن چندین‎باره استیضاح محصولی نشان داده‏اند با او که از نزدیک‌ترین یاران رئیس‌جمهوری است، تعارف ندارند، باردیگر ساز استیضاح این وزیر 51 ساله آذری زبان، را کوک کرده‎اند. استیضاحی که هنوز زمزمه‎اش در راهروهای سبز بهارستان همه گیر نشده اما تحققش در آستانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‎ها بر رابطه دولت و مجلس سایه سنگینی خواهد کشید.

«ناتوانی در الحاق سازمان تامین اجتماعی به وزارت رفاه» و «نگرانی از سیاسی شدن تصمیمات یکی از پولسازترین وزارتخانه‏های دولت»، عواملی بود که پیش از این نیز وزیر رفاه را تا مرز استیضاح پیش برده بود. 

هرچند که او به دلیل ناکامی در قانع کردن نمایندگان در پاسخ به دو سوال پیاپی، خود به خود در مرز استیضاح قرار دارد و با یک ناکامی دیگر، کارت زرد مجلس به کارت قرمز برای وزارت او تبدیل خواهد شد. البته سومین وزیر کشور دولت نهم، با رای اعتماد نسبتا ناپلئونی ردای وزارت رفاه را پوشید چون هربار باید به زحمت نمایندگان را درباره ثروت کلانش توجیه می‏کرد.
 
محصولی که با کسب نیم رای بیش از نصاب توانست وزیر سیاسی‎ترین وزارتخانه کشور شود و سکان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را در دست بگیرد، به دلیل اغتشاشات پس از این انتخابات از سوی رئیس مجلس به خانه ملت احضار شد و حتی 52 نماینده در نامه‌ای کفایت سیاسی وی را زیرسوال بردند.
 
او اکنون در آستانه آزمون دیگری برای سنجش کفایتش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین