کد خبر: ۱۱۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶

اردوغان از احتمال حضور زنان محجبه در پارلمان آینده ترکیه خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که از مدت‌ها پیش در پارلمان و نهادهای رسمی ترکیه حضور خانم‌های که حجاب اسلامی دارند، ممنوع است، «رجب طیب اردوغان» گفت که احتمال دارد در آینده در این مورد تعدیل صورت گیرد. 

«رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه از احتمال حضور نمایندگان زن با حجاب اسلامی در پارلمان این کشور خبر داد. 

به گزارش رادیو فرانسه، در حالی‌که از مدت‌ها پیش در پارلمان و نهادهای رسمی ترکیه حضور خانم‌های که حجاب اسلامی دارند، ممنوع است، نخست‌وزیر این کشور گفت که احتمال دارد در آینده در این مورد تعدیل صورت گیرد. 

روزنامه «حریت» در این باره نوشته است که رجب طیب اردوغان هنگام بازگشت از سفری به لبنان در پاسخ به پرسشی یک خبرنگاردر مورد احتمال راه یافتن زنانی که حجاب اسلامی دارند، در پارلمان در انتخابات ماه ژوئن آینده، گفته است که درسیاست همه چیز ممکن است. 

گفته شده هنگامی که خبرنگار به وی می‌گوید که تا انتخابات پارلمانی آینده ترکیه، تنها شش ماه وقت مانده است، اردوغان تاکید می‌کند که درسیاست، حتی 24 ساعت هم مدت زیادی است. 

بنا بر این گزارش، این بحث در حالی مطرح می‌شود که شورای تحصیلات عالی ترکیه درمورد پوشش اسلامی زنان، محدودیت‌ها را در دانشگاه‌های این کشور کمتر کرده است. 

سکولارهای ترکیه که درمیان اعضای ارتش و قوه قضائیه این کشور نفوذ فراوان دارند، پوشیدن چادر اسلامی را یک چالش در برابر سیستم سکولار حکومتی تلقی می‌کنند و از هر تصمیمی که در منع پوشش اسلامی تعدیل ایجاد کند، در هراس هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین