کد خبر: ۱۱۴۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱

شكست آمریكا و گامبیا از ایران درگوان‌ژو / طنز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - شهرام شکیبا(خبرآنلاین): خدا را شكر. انصافاً غرور ملی‌مان یک طور خاصی شد بعد از گوانگ‌ژو به چندین و چند دلیل، از جمله این كه با همت بلند ورزشكارانمان چهارم «جهان» شدیم در «آسیا» كه تا به حال نشده بودیم.

از طرفی بسیاری از دشمنانمان از جمله آمریكا، انگلیس، فرانسه، گامبیا و ... نتوانستند در مسابقات آسیایی گوانگ‌ژو حتی یك مدال برنز بگیرند، در حالی كه ما كلی طلا گرفتیم و نقره و برنز. 

اما با توجه به این كه چهارم شده‌ایم و اساساً چهارم شدن خیلی برای صاحب عنوانش «آمد» ندارد، نگرانیم و پیش‌بینی می‌كنم به زودی از ما سند و مدرک بخواهند و چیزی در چنته نباشد و الباقی قضایا. 

خدا تا اینجایش را به خیر گذرانده، الباقی‌اش را هم به خیر بگذراند چون ممكن است جماعتی از قوه قضائیه بخواهند: كه به شدت با ما و كره (كه دوم شده) برخورد كنند.

انزوا 

یادش به خیر؛ قدیم هركس كتاب‌های «هدایت» و در رأس همه آنها «بوف كور» رامی‌خواند، می‌گفتند عن‌قریب خودكشی می‌كند. اگر هم كسی خودكشی می‌كرد، می‌گفتند لابد «بوف كور» خوانده. 

می‌گویند در چند روزه اخیر 200، 300 بار «بوف كور» به زبان گامبیایی تجدید چاپ شده و در گامبیا الان سر توی هر خانه‌ای بكنی، می‌بینی كه دارند به زبان گامبیایی می‌خوانند «در زندگی زخم‌هایی هست كه مثل خوره روح را در انزوا می‌خورد و می‌تراشد ...» 

اخیراً آب طوری سر بالا رفته كه «گامبیا» هم روابطش را با ما قطع كرده، به قول قدما «اونی كه با ما قطع رابطه نكرده بود، كلاغ گامبیایی بود.» 

نظر به این كه هر كشوری با ما قهر كند، با شدت هر چه تمام‌تر در جهان منزوی می‌شود، خیلی غریب نیست كه گامبیایی‌ها دائم «بوف كور» بخوانند؛ «در زندگی زخم‌هایی...»

اسكناس 

«فارس» نوشته بود كه در آستانه عید غدیر و شدت یافتن تقاضا برای اسكناس‌های نو، شب عید غدیر هر بسته اسكناس 50 تومانی كه 5000 تومان می‌ارزد، در بازار آزاد 14000 تومان معامله می‌شده است. 

1- این رشد اقتصادی و جهش ارزش ریال را به تمامی مسئولان اقتصادی و بانک‌مركزی تبرک می‌گویم. 

2- بانک مركزی كه اسكناس كهنه چاپ نمی‌كند، پس همین اسكناس‌های نو هم از بانك‌ها درز كرده. خیلی موضوع پیچیده‌ای نیست. 

3- با توجه به موفقیت چشمگیر بانک مركزی در بالابردن قیمت 50 تومانی، پیشنهاد می‌كنم وزارت نفت هم به بانک مركزی داده شود تا قیمت نفت هم یک تكانی بخورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین