کد خبر: ۱۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۸
سید حسن نصرالله:

قاتل حریری را مجازات کنید

آفتاب‌‌نیوز :  سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان، طي مراسمي به مناسبت گرامي‌ داشت ياد و خاطره‌ي قربانيان حوادث روز چهارشنبه‌ي عراق اظهار داشت: ما در شرايط كنوني نياز به دقت هر چه بيشتر در تحقيقات مربوط به ترور رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان داريم؛ لذا اين تحقيقات بايد به دور از هرگونه اعمال فشار و در نهايت دقت و سلامت صورت گيرد.

وي افزود: با توجه به اين كه گفته مي‌شود پيشرفت‌هايي در تحقيقات به وجود آمده، نبايد با موضع‌گيري‌ مانع پايان يافتن اين تحقيقات و به دست آمدن نتايج مستدل و روشن شويم.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: نتيجه‌ي اين تحقيقات منحصر به گروه خاصي نيست؛ بلكه تمام مردم لبنان خواهان كشف حقيقت هستند و انتظار آن را مي‌كشند.

وي همچنين ضمن هشدار نسبت به شايعه‌هاي موجود در لبنان، خواهان عدم پيش داوري و توقف شايعات در خصوص پرونده‌ي ترور حريري شد.

سيدحسن نصرالله همچنين اتهاماتي را كه در مورد ترور حريري بر حزب الله لبنان وارد شده رد كرد و افزود: چنين شايعاتي با هدف تقسيم لبنان و ايجاد جنگ و آشوب بين شيعه و سني صورت مي‌گيرد و لذا تمامي گروه‌ها و احزاب لبناني بايد با هوشياري و تدبير، وحدت ملي خود را حفظ كنند.

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع عراق تاكيد كرد: بازماندگان نظام ديكتاتوري و فاسد صدام و گروه‌هاي كافر اقدام به كشتار مردم بي‌گناه عراق كردند تا از اين طريق مردم عراق را از پرداختن به تعيين سرنوشت و آينده‌ي خود باز دارند و موجب ايجاد جنگ داخلي بين مسلمانان شود.

وي همچنين خاطرنشان كرد: حوادث دردناك پل الائمه در عراق كه با ايجاد رعب وحشت در بين زائران حرم امام موسي كاظم (ع) صورت گرفته، از سوي دشمنان مسلمانان و دشمنان عراق انجام شده است.

وي نسبت به بروز ريشه‌هاي فتنه و آشوب در عراق هشدار داد و افزود: بعضي‌ها مي‌خواهند عراق را در مقابل دو انتخاب قرار دهند؛ يكي بازگشت به نظامي مشابه نظام ديكتاتوري صدام و ديگر پذيرش و قبول اشغالگران.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: اين اقدامات با هدف خارج كردن مردم عراق از ميدان و بازگرداندن آنها به محيط رعب و وحشت صورت مي‌گيرد تا به اين وسيله نتوانند در تعيين سرنوشت خود و روند سياسي عراق شركت كنند.

وي خطاب به كافران اظهار داشت: شيعيان هرگز و با هيچ دليلي با برادران سني خود وارد جنگ داخلي نخواهد شد.

سيدحسن نصرالله خاطرنشان كرد: علماي شيعه و سني مسووليت بزرگي برعهده دارند و بايد با حفظ وحدت عراقي‌ها، بر اوضاع چيره شوند.

دبيركل حزب الله لبنان در خصوص اوضاع فلسطين و آزادي غزه از سلطه‌ي اشغالگران نيز اظهار داشت: به كسي اجازه داده نخواهد شد كه ارزش اين دستاورد مهم فلسطينيان را ضايع كند و آن را به شكستي براي مردم فلسطين تبديل كند، زيرا آنها ثابت كردند كه قادر به خلق چنين دستاوردهايي هستند.

وي همچنين با اشاره به اقدام جديد دولت پاكستان در خصوص رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: برخي با بي‌گناه جلوه دادن آريل شارون نخست وزير اسراييل، قصد دارند روابط خود را با اسراييل ازسر بگيرند؛ ولي بايد بدانند كه هرگونه عادي سازي روابط با اسراييل به منزله‌ي از بين بردن تلاشها و دستاوردهاي مهم مردم فلسطين در غزه است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین