کد خبر: ۱۱۴۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳

استاندار تهران: فردا تعطیل نیست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مرتضی تمدن ـ استاندار تهران ـ در پایان این جلسه با اشاره به این که جلسه امروز سه دستور کار داشت، گفت: در بحث تعطیلی‌ها در جلسه امروز چیزی مصوب نشد، چرا که معتقدیم تعطیلی‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

جلسه کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای شهر تهران در حالی بعد از ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد که اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش نشان می‌دهد بر میزان غلظت منوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نسبت به روز گذشته افزوده شده و علی رغم کاهش آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون، نسبت به روز گذشته شاخص کیفیت هوا به لحاظ این آلاینده در «نیمه شرایط هشدار» قرار داشته و به لحاظ آلاینده دی اکسید نیتروژن نیز وارد شرایط «هشدار» شده است. از سوی دیگر ایستگاه آزادی و استانداری به لحاظ آلاینده مونوکسید کربن هم اکنون در شرایط «اضطرار» قرار دارند.

در این جلسه اجرای طرح زوج و فرد در کل تهران برای تمام خودروها و موتورسیکلت‌ها جهت تصویب نهایی به هیات دولت پیشنهاد شد.

مرتضی تمدن ـ استاندار تهران ـ در پایان این جلسه با اشاره به این که جلسه امروز سه دستور کار داشت، به ایسنا گفت: در بحث تعطیلی‌ها در جلسه امروز چیزی مصوب نشد، چرا که معتقدیم تعطیلی‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به این که پایداری هوا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، افزود: تعطیلی همیشه گره گشا نیست، چرا که تعداد زیادی از خانواده‌ها تماس می‌گیرند که مهدهای کودک و مدارس را تعطیل نکنید، چرا که والدین هر دو کارمندند و لذا اگر می‌خواهید تعطیل کنید، کلا تعطیل کنید.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر به ضرورت و اضطرار برسیم که رفع آلودگی هوا در تهران نیازمند تعطیلی است، قطعا زودتر خبر می‌دهیم.

وی با اشاره به تصویب اجرای طرح زوج و فرد خودروها و موتورسیکلت‌ها در کل تهران از مبدا در جلسه امروز گفت: بر این اساس این مصوبه جهت تایید نهایی به هیات دولت امشب ارائه می‌شود.

استاندار تهران گفت: در صورت تصویب نهایی در کل شهر تهران تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها بر اساس رقم سمت راست آن‌ها به صورت زوج و فرد بوده و محدوده طرح ترافیک همچون روزهای قبل از مرز زوج و فرد اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای آرم طرح ترافیک هستند، می‌توانند جدا از این محدودیت در تهران تردد کنند.

استاندار تهران با اشاره به این تعطیلی 615 کارخانه شن و ماسه در تهران و اطراف آن به ایسنا گفت: در جلسه امروز مجوز ادامه تعطیلی این مراکز تا رفع آلودگی صادر شد و اداره کل محیط زیست استان تهران و اداره کل صنایع و معادن استان مقرر کردند که هر گونه واحد صنعتی آلاینده در تهران در اسرع وقت تعطیل شوند.

وی با اشاره به این که کاهش یک ساعته ساعات کاری ادارات همچنان در تهران تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد، از شهروندان خواست با توجه به وضعیت آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری جدا خودداری کرده و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
در این جلسه همچنین موضوع برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی دولتی نیز مورد تاکید قرار گرفتند.

همچنین مقرر شد طرح خروج خودروهای فرسوده در شهر تهران تسریع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین