کد خبر: ۱۱۵۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
در دیدار با خالد مشعل

لاریجانی: دیگر آمریکا و ناتو تعیین کننده سرنوشت مردم منطقه نیستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس در دیدار با رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در محل سفارت ایران در دمشق گفت: مشخص است نفس آمریکا و ناتو در منطقه به‌شماره افتاده است و دیگر آنها تعیین کننده سرنوشت مردم منطقه نیستند. 

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی که به منظور حضور در مجمع مجالس آسیایی به سوریه سفر کرده است، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با خالد مشعل و رمضان عبدالله دیدار کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین در این دیدار با بیان اینکه نخست وزیر اسرائیل ماهیت خود را نشان داده است، افزود: اقدامات نخست وزیر اسرائیل ثابت کرد حرف فلسطینی ها و مقاومت درباره عدم پایبندی اسرائیل به قانون و توافقات صحیح است.

خالد مشعل همچنین گفت: اوباما ضعف خود را علنی کرد و ضعف اوباما و اسرائیل امروز فرصت خوبی برای مقاومت ایجاد کرده است؛ چرا که همه باور دارند راهی جز مقاومت وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوضع غزه گفت: غزه امروز یک زندان بزرگ است که در آن تلاش می شود مقاومت ضعیف شود در حالی که این موضوع نتیجه ندارد و مقاومت هر روز محبوب تر می شود.

رییس مجلس بعد از سخنان خالد مشعل و با اشاره به محبوبیت مقاومت مفلسطین گفت: مقامت امروز محبوبیت جهانی دارد و بسیاری از کشورها پس از حمله اسرائیل به کشتی آزادی با ددمنشی رژیم صهیونیسم آشنا شدند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه راه سازش کاملا بسته شده است، افزود: مردم غزه و فلسطین به دلیل شرافتی که داند تسلیم نمی شوند و روز به روز آمریکا و اسرائیل در منطقه ضعیف تر خواهند شد.

رییس قوه قانونگذاری همچنین به ناتوانی آمریکا در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: آمریکا امروز تنها در فلسطین ناتوان نشده، بلکه در عراق و افغانستان نیز شکست خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه تلاش های آمریکا برای ایجاد تفرقه و تاخیر در تشکیل دولت در عراق به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: علاوه بر شکستی که با وحدت رهبران عراق متوجه آمریکا شد، نفس آمریکا و ناتو به شماره افتاده است و کاملا روشن است که سرنوشت منطقه دیگر توسط قدرت های جهانی رقم نمی خورد بلکه این مردم منطقه هستند که در حال ساخت آینده خودند.

پس از این دیدار رییس مجلس در ضیافت شامی با حضور تمامی گروه های مقاومت فلسطین در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق شرکت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین