کد خبر: ۱۱۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹

حاشیه‌های جشن تولد 77 سالگی جمشید مشایخی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جشن 77 سالگی جمشید مشایخی شامگاه گذشته ـ دوشنبه ـ با حضور بازیگران و عوامل سریال «تبریز مه‌آلود» در کاخ گلستان برگزار شد. حسن فتحی ـ کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون از جمله حاضران در این مراسم بود.

فتحی در این خصوص گفت: «هم نسل‌های من نباید فراموش کنند که تحت تاثیر چه بزرگواری بازیگری رشد کرد. اولین بار در سال 73 در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» هنگامی که می‌خواستم نقش «پهلوان خلیل» را به ایشان بدهم، نگاه و صحبتشان به من آرامش داد که این آرامش تضمین‌کننده‌ موفقیت ما شد.»

حسن فتحی با بیان این‌که مشایخی در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» نقش کوتاهی داشت، گفت: «با این حال این ایفای نقش به قدری موثر بود که مردم این سریال را با نام «پهلوان خلیل» می‌شناختند و به نظر من جمشید مشایخی مجموع همه‌ القاب خوب است؛ زیرا هرکدام از آن‌ها به تنهایی برای او کم است.»

این کارگردان درادامه با اشاره به این‌که زمانی که سریال «شب دهم» را می‌ساختند، از طریق برنامه‌ای تلویزیونی متوجه کسالت جمشید مشایخی شدند و در آن برنامه جمشید مشایخی از خاطره‌ خود در مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست یاد کرده و این امر باعث شده تا او به همراه ثریا قاسمی، حسین یاری و تعدادی دیگر به مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بروند، گفت: «امیدوارم بتوانم در کنار جمشید مشایخی فیلم‌ها و سریال‌های زیادی تولید کنم.»

سپس مسعود شریفی ـ مدیر کاخ گلستان ـ گفت: «خدا را سپاسگزارم که خودم و دوستانم این افتخار را داریم که پذیرای بزرگان سینما باشیم. من دست همه‌ هنرمندان عزیز را می‌فشارم و تولد استاد مشایخی را به ایشان تبریک می‌گویم و از تمام حاضران اصغر بیچاره، چنگیز وثوقی، کمند امیر سلیمانی، سید جواد هاشمی و همه‌ دست‌اندرکاران سریال «تبریز مه‌آلود» و کارگردان جوان این سریال، حسین ورزی تشکر کرده و برای استاد مشایخی و خانواده‌ ایشان آرزوی سلامتی می‌کنم.»

مدیر کاخ گلستان با بیان این‌که او و همه‌ اهالی ایران زمین در کودکی با دیدن این بزرگوار بر روی پرده‌ سینماها لذت برده‌اند، گفت: «فقط می‌توانم بگویم از دیدن این بزرگوار خرسندم، زیرا در گذشته هر مراسمی که در پایتخت برگزار می‌شد، ایشان حتی در بستر بیماری هم که بودند در مراسم حضور می‌یافتند؛ مانند برنامه‌ «خانه دوست» که آقای مشایخی با وجود بیماری در برنامه شرکت کردند.»

در بخشی از این مراسم، اصغر بیچاره ـ عکاس و بازیگر ـ با بیان این مطلب که من افتخار دارم که از بدو ورود جمشید مشایخی با او همکاری داشته‌ام، افزود: «من هنوز کارآموز بوده و خوشحالم که توانستم زیر سایه‌ آقای مشایخی چند کلمه صبحت کنم.»

در ادامه‌ مراسم تینا پاکروان ـ مدیر تولید «تبریز مه‌آلود» ـ با خیرمقدم گفتن به مهمانان، از تمامی بازیگران و عوامل پشت صحنه تشکر و از حاضرین درخواست کرد تا برای جمشید مشایخی لقبی را انتخاب کنند تا زحماتشان قدردانی شود.

یکی از القاب «کمال‌الملک سینمای ایران» بود که به خاطر نقش‌آفرینی زیبا در تمام بازی‌هایشان پیشنهاد شد و دیگری «جمشید سینمای ایران» بود. در میان تصمیم‌گیری برای انتخاب لقب جمشید مشایخی، محمد مطیع مشایخی را «پدر سینما و تئاتر ایران» خواند که با نظر مثبت اکثریت پذیرفته شد.

محمد مطیع ـ بازیگر ـ در بخش دیگری از مراسم، آشنایی خود با مشایخی را 40 ساله خواند و گفت: «از زمانی که هنوز تلویزیون در ایران رایج نبود، جمشید مشایخی در تلویزیون حاضر می‌شد و من امیدوارم همه‌ ما بتوانیم سال‌های سال زیر سایه‌ این هنرمند بزرگ زندگی کنیم و بیاموزیم.»

در ادامه‌ جشن هفتاد و هفت سالگی مشایخی، کمند امیرسلیمانی ـ بازیگر ـ به عنوان هدیه یک عکس از جمشید مشایخی آورده بود که به حاضرین نشان داد و هدیه دیگرش را به مشایخی تقدیم کرد.

جمشید کافی ـ اجرای برنامه را بر عهده داشت؛ او میزبانان این مراسم را شبکه‌ یک سیما و مجموعه‌ فرهنگی و هنری کاخ گلستان و علی نقی‌یی معرفی کرد.

در این مراسم همچنین صحنه‌هایی از بازی‌های جمشید مشایخی در فیلم‌ها و سریال‌ها پخش شد که با استقبال و تشویق حاضران روبه‌رو شد و مشایخی نیز با تعظیم از آنها قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین