کد خبر: ۱۱۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۹

120 قربانی جنگ در یک هفته

آفتاب‌‌نیوز :  شنبه هفته گذشته درحالي آغاز شد كه مناقشات كشمير 8 نفر را به كام مرگ فرستاد. در كوزوو نيز در حمله مسلحانه مخالفان صرب‌‏ها، دو غيرنظامي صرب كشته‌‏شدند. 

يكشنبه در درگيري‌‏هاي عراق يك سرباز آمريكايي كشته شد. همچنين درگيري اقوام سني اين كشور كه به دليل اختلاف برسر حضور نيروهاي بين‌‏المللي در عراق صورت گرفته بود، 20 عرب سني كشته‌‏شدند. 

روز دوشنبه نيز با كشته شدن يك نامزد انتخاباتي در افغانستان آغاز شد. همچنين در درگيري نيروهاي طالبان و پليس افغانستان در ولايت زابل، شش غيرنظامي طالبان كشته‌‏شدند. در عراق تعدادي از غيرنظاميان به‌‏دست نيروهاي شورشي به‌‏دار آويخته شدند. در فلسطين، وقوع انفجار در نابلس دو فلسطيني را به كشتن داد. همچنين در تركيه در درگيري كُردها با پليس اين كشور يك كُرد كشته‌‏شد.
 
سه‌‏شنبه در درگيري نيروهاي آمريكايي با نيروهاي طالبان در استان اروزگان افغانستان، يك فرمانده و سه جنگنده طالبان كشته‌‏شدند. همچنين حمله شبه‌‏نظاميان در افغانستان جان شش غيرنظامي افغان را گرفت. 

چهارشنبه خونين‌‏ترين روز جهان از زمان حادثه 11 سپتامبر بود. در درگيري قبال عرب سُني در عراق كه به خاطر اختلاف بر سر حضور نيروهاي بين‌‏المللي در اين كشور رخ داد، 45 عرب سني كشته شدند. در حمله تروريست‌‏ها به مسجدي در شهر كاظمين هشت نفر از شيعيان جان خود را از دست دادند. 

در اين روز كه با سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم (عليه‌‏السلام) مصادف بود, صدها هزار نفر از شيعيان براي عزاداري به كاظمين آمده‌‏بودند. اما وقوع انفجار در نزديكي حرم و انتشار شايعه وقوع بمب‌‏گذاري انتحاري بر روي پل الائمه باعث شد مردم وحشت‌‏زده از محل بگريزند. اما در پي به‌‏وجود آمدن ازدحام, بيش از يك‌‏هزار نفر از شيعيان زيردست وپاله شده و يا در رودخانه افتاده و جان خود را از دست دادند. 

جمعه نيز در عراق دو تفنگدار آمريكايي كشته شدند. در روسيه، در پي انفجار بمب در داغستان سه غيرنظامي جان خود را از دست‌‏دادند. 

در درگيري‌‏هاي چچن دو نفر جان خود را از دست دادند. همچنين در افغانستان نيز يك سرباز آمريكايي به همراه مترجم خود كشته‌‏شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین