کد خبر: ۱۱۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش به افشای اطلاعات محرمانه در مورد وی؛

آقایان افشاگر مهمانی با پارتی فرق دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش به افشای اطلاعات محرمانه در مورد وی توسط سایت ویکی‌لیکس، گفت که وی فقط در ویلاهایش مهمانی‌های رسمی برگزار می‌کند نه پارتی. 

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا، تصریح کرد که وی هیچ اهمیتی به اظهار نظرهای مقامات رده سوم یا چهارم نمی‌دهد.

برلوسکنی تصریح کرد که وی به هیچ وجه در پارتی شرکت نکرده و گفت: من ماهی یک بار مراسمی در خانه‌هایم می‌گیرم و همه چیز در مراسم به صورت رسمی و مناسب انجام می‌شود.

پیش از این برلوسکنی به مهمانی گرفتن بیشمار با حضور دختران کم سن و سال در ویلاهایش متهم شده بود.

هم‌چنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ادعا کرد: اطلاعات محرمانه منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس نشان می‌دهد که کشورهای عربی با نظر تل آویو در مورد ایران موافق هستند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تصریح کرد که افشای این اسناد محرمانه، حمله‌ای نه تنها علیه آمریکا بلکه علیه جامعه جهانی بوده است که باعث خدشه‌دار شدن اعتماد میان کشورهای مختلف می‌شود.

هیلاری کلینتون در ادامه خاطر نشان کرد که سایت ویکی لیکس در انتشار این اسناد به صورت غیرقانونی عمل کرده است و دولت اوباما با قاطعیت عاملان افشای این اسناد محرمانه را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

پاکستان نیز از تصمیمش برای رد درخواست آمریکا در انتقال سوخت از یکی از راکتورهای هسته‌ای‌اش دفاع کرد.

عدم توافق میان دو کشور درباره این موضوع در اسناد محرمانه جدید سایت ویکی لیکس منتشر شده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: هیچ کس نمی‌تواند به تاسیسات و سرمایه‌های هسته‌ای پاکستان دسترسی پیدا کند.

دادستان کل استرالیا نیز تصریح کرد که پلیس این کشور در حال انجام تحقیقات در مورد این موضوع است که آیا به دنبال افشای اطلاعات محرمانه از سوی سایت ویکی لیکس قوانین استرالیا نقض شده است یا خیر.

دادستان کل استرالیا تصریح کرد که ممکن است یکسری قوانین استرالیا به دنبال افشای این اطلاعات نقض شده باشد.

رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید نیز انتشار این اسناد را اقدامی جنایت کارانه توصیف کرد.

با این حال وی تصریح کرد که اعتقاد ندارد انتشار این اسناد بر توانایی آمریکا در حرکت رو به جلوی سیاست خارجه این کشور تاثیر بگذارد.

اریک هولدر، دادستان کل آمریکا نیز گفت که یک تحقیقات جنایی در مورد افشای این اطلاعات در حال انجام است و قول داد که جولیان آسانگ را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

سخنگوی کرملین نیز در اظهارنظری ارزیابی‌های دیپلمات‌های آمریکایی از شرایط کشورش و تشبیه دیمیتری مدودف و ولادیمیر پوتین به دو شخصیت کارتونی را کم اهمیت جلوه داد و گفت: این اسناد موضوعات جدیدی در بر نداشته است و ارزش اظهارنظر درباره آنها را نیز ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین