کد خبر: ۱۱۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
در پی استفاده از نام مجعول به‌جای خلیج فارس

احضار سفیر سوییس به وزارت خارجه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی صدور دستورالعملی از سوی نیروی دریایی آمریکا به واحدهای تابعه خود بر استفاده از نام مجعول به‌جای به کارگیری عبارت دقیق و کامل خلیج فارس، سفیر سوئیس در تهران(حافظ منافع ایالات متحده آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل حقوقی- بین‌المللی وزرات امور خارجه در این ملاقات که امروز چهارشنبه صورت گرفت، مراتب اعتراض شدید و ناخشنودی جمهوری اسلامی ایران از این اقدام ناسنجیده دولت آمریکا را به سفیر سوئیس ابلاغ کرد.

وی با تسلیم یادداشت اعتراض به سفیر سوئیس اظهار داشت: واقعیت‌های تاریخی و بلا منازع بیانگر آن است که نام "خلیج فارس" برای مشخص کردن پهنه آبی واقع بین جمهوری اسلامی ایران و شبه جزیره عرب استفاده می شود. مجموعه نقشه‌ ها، اسناد و کتب منتشره از سوی مراجع معتبر و رسمی دنیا در ادوار تاریخی و در طول چند قرن اخیر نیز موید این امر است.

مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: افکار عمومی ایرانیان در داخل و خارج از کشور با حساسیت زیادی به‌کارگیری نام مجعول و تحریف شده به‌جای نام خلیج فارس را دنبال می کند و جای تعجب است که کشوری که خود چند صد سال بیشتر قدمت ندارد به دلیل دشمنی غیر منطقی با جمهوری اسلامی ایران اقدام به جعل نام برای پهنه آبی خلیج فارس که قدمتی چند هزار ساله دارد نماید.

خانم لیویا لئو اگوستی سفیر سوئیس در تهران اعلام نمود مراتب را به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین